Groupcare - en forsinket dotcom-succes

Groupcare var ved at bukke under for det store pres af brugere, der brugte tjenesten som gratis kommunikationsværktøj. Nu betaler mange af brugerne for tjenesten, som har indgået en aftale med SOL-portalen, skriver avisen Computerworld.

Den danske internet-tjeneste Groupcare, der har specialiseret sig i videndeling, har udviklet sig til en succes.

Groupcare var ellers ved at slå panden mod muren, da en massiv tilgang af brugere betød høje driftsomkostninger, uden at der var indtægter af betydning.

Med 200.000 brugere var serverne rødglødende, men Groupcare formåede, hvad mange er bukket under på: At konvertere gratis-brugere til betalende brugere, skriver avisen Computerworld.

I dag er der således 17.000 betalende brugere, som lægger 50 kroner per halvår for et VIP-medlemskab.

De største indtægter kommer dog fortsat fra de såkaldte extranet-løsninger, som Groupcare har leveret til blandt andre Danmarks Radio og General Motors.

Derudover har Groupcare netop indledt et samarbejde med Eniro, der driver SOL-portalerne, om at integrere videndelings-tjenesten med portalerne, skriver avisen.

Annonceindlæg fra Conscia

Få en hurtigere, billigere og mere sikker AI-rejse

Slip for uforudsigelige omkostninger i skyen og opnå fuld datakontrol med en AI-pod, der samler al nødvendig infrastruktur i dit eget datacenter.

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil