Storaftale giver vækst hos Servicegruppen

IT-serviceselskabet Servicegruppen øger sin omsætning kraftigt efter at have fået WM-datas kunder i folden, men det koster indtjening.

Servicegruppen øgede sidste år sin omsætning med godt 16 procent til 86 millioner kroner. Men på grund af ekstraordinære udgifter endte overskuddet stort set uændret på godt tre millioner kroner.

Firmaet, der beskæftiger sig med drift og vedligeholdelse af IT, fik i september sidste år en stor serviceaftale i stand med WM-data, efter at WM-datas hidtidige partner, Anovo, gik konkurs.

ServiceGruppen for Dataudstyr A/S Årsregnskab
Millioner kroner20022001
Omsætning86,474,2
Resultat af primær drift (EBIT)4,74,3
Resultat før skat 4,74,6
Resultat3,13,0
Egenkapital6,25,1
Antal ansatte10092

Ordre gav ekstraudgift

Denne aftale nåede at påvirke omsætningen i 2002 med omkring fem millioner kroner.

Men den betød samtidig en ekstraordinær udgift på tre millioner kroner.

Servicegruppen overtog nemlig serviceaftaler, der var betalt forud. Samtidig var der udgifter i forbindelse med, at ansatte fra Anovo fulgte med over.

Aftalen med WM-data vil fremover bidrage med omkring 20 millioner kroner i øget omsætning årligt.
Servicegruppen var ved udgangen af 2002 oppe på at være 117 fuldtidsansatte mod 89 året før og er en af landets største IT-servicepartnere.

Selskabet regner med fremgang i år og et "tilfredsstillende resultat".




IT-JOB

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Underdirektør til sikkerhed og strategisk it-ledelse

Cognizant Technology Solutions Denmark ApS

Test Manager

Scanreco Nordic A/S

Softwareudvikler
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere