Facebook køber firmaet bag dine venners spørgsmål

"Hvis du var en fugl, hvor ville du så flyve hen?" Facebook har købt iværksætterne bag den app, brugerne kan benytte til at finde ud af alt mellem himmel og jord.

Artikel top billede

Computerworld News Service: Facebook har opkøbt opstartsvirksomheden friend.ly, der har udviklet en app til Facebook, hvorigennem brugerne kan stille spørgsmål til deres venner.

Teamet bag friend.ly offentliggjorde mandag opkøbet i et blogindlæg, men afslørede dog ingen af de økonomiske vilkår for handlen. I blogindlægget forklares det, at selvom friend.ly nu er ejet af Facebook, så vil firmaet fortsat drives som en selvstændig service.

"Vi er begejstrede for denne aftale, fordi vi mener, at ånden fra friend.ly harmonerer godt med Facebooks vision, og vi er henrykte for at komme i så innovativt selskab," bemærker firmaet i sit blogindlæg. "Friend.ly-teamet vil nu fokusere på nye projekter på Facebook."

Friend.ly er et firma baseret i Mountain View i Californien med to år på bagen og 10 medarbejdere og arbejder med at hjælpe folk til at møde andre online og til at lære deres venner bedre at kende. Servicen gør det muligt for brugerne at stille og svare på spørgsmål som: "Hvis du var en fugl, hvor ville du så flyve hen?" og "Er langdistanceforhold realistiske?"

Facebook har ikke svaret på spørgsmål om handlen, og om alle medarbejdere fra friend.ly fortsætter deres ansættelse.

"Vi har beundret teamets indsats i nogen tid nu, og vi ser frem til at lade teamet gøre en stor indvirkning på den måde, millioner af mennesker knytter sig til og engagerer sig med hinanden på Facebook," kommenterer en talskvinde for Facebook.

Oversat af Thomas Bøndergaard

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Deloitte

    Danske CIO’ers evner i strategi og eksekvering er afgørende for succes med generativ AI

    Ny rapport varsler risiko for, at vi i Norden sakker bagud på teknologier med de mest markante potentialer. CIO’erne bliver afgørende for succes.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse