Artikel top billede

Dell gør op med fortiden: Vil ned i kundernes forretning

For første gang nogensinde slår Dell dørene op for Dell World. Og budskabet til omverdenen er ganske klart: Dell er ikke længere Dell.

End-to-end-løsninger

Dell har da også i flere år arbejdet målrettet på at bevæge sig væk fra at være et rendyrket pc-selskab.
 
I stedet bevæger selskabet sig derhen, hvor også IBM, HP og andre helt store selskaber kan se, at der ligger rigtigt store penge: I service-markedet som end-to-end-leverandør.
 
"Den virkelig store forandring for os har været at ændre vores fokus fra at være på hardware-kassen til at være spørgsmålet om, hvad kundens virkelige problem er. Det har ændret dialogen med kunderne til at indeholde langt mere dybde. Det handler ikke længere om komponenter, men om at løse de store problemer," siger Michael Dell.
 
Til det formål har Dell i den seneste tid købt en sværm af selskaber - primært mellemstore selskaber, der allerede er i god gænge - samt bygget flere datacentre i gigantklassen, der bliver centrale i selskabets cloud-baserede løsninger.
 
"Vi står på brinken til store forandringer i hele industrien. Det har aldrig væet nemmere at løfte selv meget store workloads over på nye platforme. Og her skal Dell spille en rolle," siger Michael Dell.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere