Kæmpe YouSee-nedbrud rammer titusindvis af seere

Netværksfejl skyld i flimmer hos YouSee-kunder. Nu truer flere kunder med at skifte udbyder.

Artikel top billede

Læs også:

1,2 millioner danske hjem ramt af stort nedbrud

Danske tv-seere redder TDC-regnskab

Flimmer på tv-skærmen søndag aften i bedste sendetid er ikke populært.

Flere tusinde københavnske YouSee-kunder kunne i går skyde en hvid pil efter at se blandt andet Champions League-håndbold-kampen mellem AG København og Partizan Beograd samt filmene The Notebook og Yes Man.

For en netværksfejl på YouSees central på Borups Alle i København var skyld i, at kundernes tv-apparater var nede i minimum to timer søndag mellem 21 og 23, hvilket forårsagede flimmer på de københavnske tv-apparater.

Nede i flere timer 

"Mindst 10.000 har været ramt af nedbruddet, og det tal er nok meget lavt sat. Vi skal naturligvis beklage forstyrrelserne," forklarer pressechef Lasse Bastkjær Jensen hos YouSee-ejeren TDC.

Han fortæller, at ikke alle københavnske YouSee-kunder oplevede flimmer eller sorte skærme, da mange i hovedstaden får deres signal fra en central i Taastrup.

Men han erkender også, at TDC endnu ikke har det samlede overblik over skadens omfang.

Fortørnelse på Facebook

På YouSees Facebookprofil lægger kunderne ikke fingrene imellem, når det kommer til at sige deres ærlige mening om tv- leverandøren.

Vreden skyldes ganske givet, at YouSee  for nyligt var ude i et andet kæmpe-nedbrud, hvilket også skyldtes en netværksfejl på centralen på Borups Alle.

"Fandme latterligt, at vi skal betale fuldpris for, at vores tv-signal hele tiden ryger!!!! Har aldrig oplevet noget ligende!!!!! Og nu sad man lige og så noget, hvor billedet så fryser, samtidig med at det hakker i lyden. Og da det så endelig vender tilbage til normal slutter programmet!!!!!!!!" lyder skudsmålet fra én blandt flere hundrede rasende kunder.

Flere af Facebook-brugerne raser samtidig over manglende internet og opdatering af YouSees tekniske support. Mange kunder truer også med at skifte tv-udbyder.

Du ser ikke-gruppen

I kølvandet på nedbruddet har en enkelt Facebook-bruger oprettet Facebook-gruppen "You-dont-see", hvor der bliver truet med telefonstorm mod TDC's tv-distributør.  

Samtidig svarer YouSees kundeservice ikke på de mange vrede udbrud på selskabets Facebook-side, udover enkelte, generelle driftsinformationer, der i løbet af aftenen fortæller, at "fejlen er rettet inden for 1 timer".

YouSees Facebook-side skulle ifølge selskabet ellers bruges som support til brugerne i den slags situationer.

"Ja, det er jo kedeligt, at der ikke er nogen, der har svaret kunderne," siger Lasse Bastkjær Jensen, som endnu ikke selv har været inde og kigge på Facebook-siden.

Han fortæller samtidig, at TDC/YouSee endnu ikke har besluttet, om kunderne skal have kompensation for nedbruddene.

For blot få måneder siden fortalte TDC's administrerende direktør Henrik Poulsen, at netop YouSee var en af årsagerne til, at TDC kunne notere et plus i sit kvartalregnskab.  

Læs også:

1,2 millioner danske hjem ramt af stort nedbrud

Danske tv-seere redder TDC-regnskab

Læses lige nu

    Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Sikkerhed | København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    20. januar 2026 | Gratis deltagelse

    Udlændinge- og Integrationsministeriet

    Konsulent til It-økonomistyring på udlændinge- og integrationsområdet

    Københavnsområdet

    Schilling ApS

    Technical Support Specialist

    Københavnsområdet

    Capgemini Danmark A/S

    Cloud Architect

    Københavnsområdet

    Banedanmark

    Systemudvikler (backend)

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly