Fiberselskab outsourcer kundeservice og 50 ansatte

Fiberselskab outsourcer sin kundeservice til en ekstern leverandør sammen med 50 medarbejdere.

Artikel top billede

"Outsourcing er langt den mest attraktive løsning", udtaler Knud Steen Larsen, administrerende direktør, Tre-For.
Foto: Tre-For

En af Trekantsområdet største arbejdspladser flytter 50 ansatte fra Kolding til Århus. Området mister de mange arbejdspladser, fordi Tre-For, der leverer fibernetforbindelser, el og vand, outsourcer sin kundeservice.

Selskabet, som i 2009 blev Årets vækskomet i Computerworlds Top 100-konkurrence, erkender, at det nuværende kundehåndteringssystem er kørt bag af dansen og enten skal opgraderes eller skiftes ud.

Det rummer ikke længere "de funktionaliteter, der er behov for med de mange forskelligartede ydelser, vi leverer," skriver Tre-For i en pressemeddelelse.

"De seneste måneder har vi arbejdet med at analysere vores situation og behov - og i den forbindelse har vi også set på muligheden for at outsource hele kundeservicefunktionen", udtaler Knud Steen Larsen, administrerende direktør for Tre-For.

Samme stemme i røret

Resultatet af analysearbejdet blev, at Tre-For vælger at outsource kundeservice- og afregningsfunktionen til Logica. Overdragelsen af medarbejdere sker den 1. maj, men ændringen giver ikke nogen umiddelbar forandring for Tre-Fors kunder, der fortsat vil møde de velkendte medarbejderes stemme, der byder velkommen til Tre-For, når de kontakter virksomheden.

"Da det økonomiske grundlag sammen med kvalitetsniveauet begyndte at tegne sig, var der ingen tvivl om, at outsourcing var langt den mest attraktive løsning. Vi vurderer helt klart, at Logica kan varetage det ansvar, som vi overlader dem i denne vigtige funktion," udtaler Knud Steen Larsen.

Den øvrige del af Tre-For bliver ikke berørt af denne outsourcing af kundeservice. Ledelsen erkender, at det er "en betydelig omstilling for de medarbejdere, der skal køre til Århus i stedet for Kolding."

Men med de økonomiske briller på erkender Tre-For, at der er tale om "et forretningsmæssigt rigtigt skridt," og at konkurrencen er så skarp, at selskabet ikke kan tillade sig at se bort fra den lønsomhed, som outsourcingen medfører.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    Hæver barren for det moderne netværk, mens den digitale transformation accelererer

    Uanset deres størrelse, formål eller branche udvikler virksomheder over hele verden sig mod en mere digital arbejdsform.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S