Fiberselskab outsourcer kundeservice og 50 ansatte

Fiberselskab outsourcer sin kundeservice til en ekstern leverandør sammen med 50 medarbejdere.

Artikel top billede

"Outsourcing er langt den mest attraktive løsning", udtaler Knud Steen Larsen, administrerende direktør, Tre-For.
Foto: Tre-For

En af Trekantsområdet største arbejdspladser flytter 50 ansatte fra Kolding til Århus. Området mister de mange arbejdspladser, fordi Tre-For, der leverer fibernetforbindelser, el og vand, outsourcer sin kundeservice.

Selskabet, som i 2009 blev Årets vækskomet i Computerworlds Top 100-konkurrence, erkender, at det nuværende kundehåndteringssystem er kørt bag af dansen og enten skal opgraderes eller skiftes ud.

Det rummer ikke længere "de funktionaliteter, der er behov for med de mange forskelligartede ydelser, vi leverer," skriver Tre-For i en pressemeddelelse.

"De seneste måneder har vi arbejdet med at analysere vores situation og behov - og i den forbindelse har vi også set på muligheden for at outsource hele kundeservicefunktionen", udtaler Knud Steen Larsen, administrerende direktør for Tre-For.

Samme stemme i røret

Resultatet af analysearbejdet blev, at Tre-For vælger at outsource kundeservice- og afregningsfunktionen til Logica. Overdragelsen af medarbejdere sker den 1. maj, men ændringen giver ikke nogen umiddelbar forandring for Tre-Fors kunder, der fortsat vil møde de velkendte medarbejderes stemme, der byder velkommen til Tre-For, når de kontakter virksomheden.

"Da det økonomiske grundlag sammen med kvalitetsniveauet begyndte at tegne sig, var der ingen tvivl om, at outsourcing var langt den mest attraktive løsning. Vi vurderer helt klart, at Logica kan varetage det ansvar, som vi overlader dem i denne vigtige funktion," udtaler Knud Steen Larsen.

Den øvrige del af Tre-For bliver ikke berørt af denne outsourcing af kundeservice. Ledelsen erkender, at det er "en betydelig omstilling for de medarbejdere, der skal køre til Århus i stedet for Kolding."

Men med de økonomiske briller på erkender Tre-For, at der er tale om "et forretningsmæssigt rigtigt skridt," og at konkurrencen er så skarp, at selskabet ikke kan tillade sig at se bort fra den lønsomhed, som outsourcingen medfører.

Event: Computerworld Cloud & AI Festival

Digital transformation | Ballerup

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.500 it-professionelle, møde mere end 60 leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

16. & 17. september 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

Kelly Lyng Luvigsen

VisionBird

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil