Danskere: Derfor er vi nødt til at være på Mobile World

Barcelona: En lille delegation af danske virksomheder forsøger at bryde igennem på Mobile World Congress i Barcelona.

Artikel top billede

Læs også:
Verdens telebosser: Her er vores vilde vækst-planer

Her skal slaget stå mellem verdens store telefirmaer

Facebooks it-chef: Derfor er mobilen vigtigst for os

Fem danske virksomheder er samlet på en fælles dansk stand i Hall 2 på Mobile World Congress.

En af dem er sønderjyske TeleBilling, der udvikler billing-systemer. Virksomheden har i alt syv personer afsted, og målet er at indgå kontakter og hente inspiration til nye forretningsmuligheder.

"Det er nemt at deltage på den her måde, fordi det hele bare er klar, når vi kommer," siger salgschef Preben Schack, da Computerworld kigger forbi standen.

Preben Schack (længst til venstre i blå trøje) fortæller, at der skam har været interessante personer forbi standen fra blandt andet Polen - et af de markeder, TeleBilling har kig på.

"Folk stopper ikke bare op her. De kommer, fordi de leder efter noget med billing," lyder det fra Preben Schack.

Den danske fælles-stand synes da heller ikke af meget på en messe med 60.000 besøgende og næsten 1.500 udstillende virksomheder - og hvor der er masser af lir og gadgets til at fange de forbipasserendes opmærksomhed.

Preben Schack og TeleBilling har de seneste år været glade for at deltage på den danske fælles-stand, men næste år bliver det formentlig ikke der, man finder det danske firma.

"Jeg tror, at vi er nået frem til en erkendelse af, at vi skal have vores egen stand næste år," forklarer Preben Schack.

Dermed får virksomheden mere plads at boltre sig på - men prisen stiger naturligvis også. Men der er ikke nogen vej uden om at investere i en messe som Mobile World Congress, hvis man vil noget på tele-markedet.

"Vi kigger meget efter partnerskaber. En af mine opgaver hernede er at se, om der er samarbejdsmuligheder," forklarer Preben Schack til Computerworld i Barcelona.

Læses lige nu

    Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

    It-løsninger | København V

    Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

    27. maj 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job