TDC: Derfor har vi problemer med vores fakturaer

Kunder hos TDC får fejlbehæftede fakturaer for tiden. Årsagerne er flere, forklarer TDC.

Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

Læs også:

TDC har seriøse problemer med fakturaer til kunder

Flere kunder, der har valgt TDC under SKI's rammeaftale 02.08, er sure over at modtage fejlbehæftede fakturaer fra telegiganten.

Det bekræfter rådgivningsfirmaet, Netplan, over for Computerworld.

Nu forklarer TDC, hvorfor kunderne skal døje med problemerne, og hvorfor tingene endnu ikke er på plads.

"Det er en stor opgave at få kunderne over på den nye aftale, for den omfatter både kommunerne og regionerne, og hovedparten af dem har valgt TDC som leverandør, og mange af dem har først indgået aftalerne i perioden op til jul," forklarer vicepresident Kathrine Forsberg fra
TDC Erhverv til Computerworld.

Samtidig lover Kathrine Forsberg, at ingen kunder vil tabe noget ved bøvlet.

"Vi har selvfølgelig stor forståelse for, at vores kunder gerne så, at det skete hurtigere, men vi krediterer alle kunder efterfølgende, så der er ikke nogen, som taber noget ved det her," lyder det videre.

Hastighed ned og nye tillægsprodukter

Faktisk har kunden Danmarks Tekniske Universitet tidligere brokket sig højlydt over, at TDC har sat hastigheden ned på den nye aftale, hvorfor kunderne skal købe tillægsprojekter for at komme op i samme hastighed igen.

Og netop tillægsprodukter lader til at være en del af forklaringerne på faktura-problemerne, lyder det fra TDC.

"Helt konkret modtager vi eksempelvis en ordre fra en kunde med, hvor mange mobilabonnementer og tillægsydelser en kunde har bestilt, men vi kan ikke ud fra bestilingsblanketten se, hvilke telefonnumre, der skal have hvilket abonnement og tillægsprodukt."

"De oplysninger får vi ikke ved bestillingen," forklarer hun.

Derfor har TDC indsat ekstra ressourcer.

"Vi har derfor indsat ekstra ressourcer for at indsamle disse oplysninger fra kunderne, men det er et meget tidskrævende arbejde," oplyser Kathrine Forsberg.

Læs også:

TDC har seriøse problemer med fakturaer til kunder

Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

It-løsninger | København V

Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

27. maj 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

Morten Plannthin Lund

Industriens Pension

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

Huy Duc Nguyen

Norriq Danmark A/S