TDC: Derfor har vi problemer med vores fakturaer

Kunder hos TDC får fejlbehæftede fakturaer for tiden. Årsagerne er flere, forklarer TDC.

Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

Læs også:

TDC har seriøse problemer med fakturaer til kunder

Flere kunder, der har valgt TDC under SKI's rammeaftale 02.08, er sure over at modtage fejlbehæftede fakturaer fra telegiganten.

Det bekræfter rådgivningsfirmaet, Netplan, over for Computerworld.

Nu forklarer TDC, hvorfor kunderne skal døje med problemerne, og hvorfor tingene endnu ikke er på plads.

"Det er en stor opgave at få kunderne over på den nye aftale, for den omfatter både kommunerne og regionerne, og hovedparten af dem har valgt TDC som leverandør, og mange af dem har først indgået aftalerne i perioden op til jul," forklarer vicepresident Kathrine Forsberg fra
TDC Erhverv til Computerworld.

Samtidig lover Kathrine Forsberg, at ingen kunder vil tabe noget ved bøvlet.

"Vi har selvfølgelig stor forståelse for, at vores kunder gerne så, at det skete hurtigere, men vi krediterer alle kunder efterfølgende, så der er ikke nogen, som taber noget ved det her," lyder det videre.

Hastighed ned og nye tillægsprodukter

Faktisk har kunden Danmarks Tekniske Universitet tidligere brokket sig højlydt over, at TDC har sat hastigheden ned på den nye aftale, hvorfor kunderne skal købe tillægsprojekter for at komme op i samme hastighed igen.

Og netop tillægsprodukter lader til at være en del af forklaringerne på faktura-problemerne, lyder det fra TDC.

"Helt konkret modtager vi eksempelvis en ordre fra en kunde med, hvor mange mobilabonnementer og tillægsydelser en kunde har bestilt, men vi kan ikke ud fra bestilingsblanketten se, hvilke telefonnumre, der skal have hvilket abonnement og tillægsprodukt."

"De oplysninger får vi ikke ved bestillingen," forklarer hun.

Derfor har TDC indsat ekstra ressourcer.

"Vi har derfor indsat ekstra ressourcer for at indsamle disse oplysninger fra kunderne, men det er et meget tidskrævende arbejde," oplyser Kathrine Forsberg.

Læs også:

TDC har seriøse problemer med fakturaer til kunder

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

    Digital transformation | Aarhus C

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    21. april 2026 | Gratis deltagelse

    Schilling ApS

    Support Specialist

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Cyberdivisionen søger IT-supporterelever til Lokal IT Servicecenter i Region Hovedstaden

    Københavnsområdet

    KMD A/S

    Product Owner til KMD Nexus

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird