Sådan vil Brother øge sin omsætning med 50 procent

Ny printerteknologi og nye fokusområder skal indfri Brothers ambitiøse vækstmål. Inden 2015 skal omsætning øges med over 50 procent.

Artikel top billede

Berlin - Den japanske printerproducent Brother lægger sig i selen for at komme tilbage på vækst-kurs.

Printermodeller rettet mod corporate-markedet og en ny åben API-løsning er sammen med cloud-løsninger blandt de våben producenten vil tage i brug, for at nå målene fortæller Brothers topchef Terry Koike ved en stor presseevent i Berlin.

Mens forsikringen lyder, at Brother vil bevare deres gode forhold til de forhandlere, som i dag hjælper producenten ud på SMB-markedet, så betyder den nye strategi, hvor Brother også vil ind på løsningsmarkedet, at producenten er ude efter nye forhandlertyper.

"Vi har allerede diskret over de sidste tre år forsøgt at øge vores tilstedeværelse hos nogle af de større corporate-forhandlere, fordi vi vidste, at vi skulle til at gå i denne retning. VI kommer også til at fokusere mere på systemhuse. Men jeg vil godt understrege, at det ikke betyder at vi vil lade vores nuværende forhandlere i stikken," siger Chris Marshall, der er chef for Brothers Print og løsningsafdeling i Europa.

Milliarder af yen

Brother vil med de nye tiltag øge den årlige omsætning fra 492 milliarder yen sidste år til 750 milliarder yen i 2015.

Centrale tiltag blive nye printerserier rettet mod corporate kunder.

Brother vil også lave løsninger blandt andet med åbne API-interface til printerne, så kunder og forhandlere kan integrere printerne ind i egne løsninger.

Samtidig kommer Brother også med egne softwareløsninger, der er målrettet mod det SMB-marked, hvor Brother er stærke i dag.

"Vi kommer til at bruge vores styrke i SMB-markedet til at bane vores vej ind på corporate-markedet," siger den europæiske printchef Chris Marshall.

Sammen med løsninger vil Brother også lancere print og service-løsninger i skyen.

"Vi skal tranformere os fra at være et hardwarefirme til også at blive et løsnings og service-firma," siger topchefen Terry Koike.

Læses lige nu

    Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Sikkerhed | København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    20. januar 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S