TDC-chef: Vi har ikke brug for store datapakker

Vi har slet ikke brug for de gigantiske datapakker, som de danske mobilselskaber tilbyder danskerne for tiden, mener TDC-topchef, Henrik Poulsen.

TDC-chef Henrik Poulsen mener, at datakrigen i den danske mobilbranche er et stort markedsførings-trick.

Ifølge Morgenavisen Jyllands-Posten finder Henrik Poulsen det langt ude, at det ene mobilselskab efter det andet skruer gevaldigt op for de datamængder, der er inkluderet i deres mobilpakker.

"Jeg har senest set et produkt med 44 gb inkluderet. Det er lidt en marketing-gimmick. Det er jo ikke engang en promille af kunderne, der bruger så meget data," siger Henrik Poulsen til avisen.

Under en gigabyte
Ifølge avisen er mobilselskabet 3, hvis kunder er blandt de største dataforbrugere i den danske mobilbranche.

Alligevel bruger kunderne i gennemsnit under én gb data om måneden på alle de typiske ting: Mail, Facebook, sms, internet-surf og lignende, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

Avisen skriver, at udviklingen med de store datapakker til ingen penge rummer en fare, fordi man kan løbe ind i problemer med kapaciteten på mobilnettet.

"Branchen er nødt til at få løst problemet med, at den i øjeblikket forærer data væk. Det er jo ikke holdbart på den lange bane," siger aktieanalytiker i Sydbank, Morten Imsgard, til Morgenavisen Jyllands-Posten.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
ED A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Årets CIO 2020

Siden 2006 har vi hvert år kåret Årets CIO - en pris der kaster lys over det fantastiske arbejde, der bliver gjort rundt omkring i de danske organisationer for at høste det store forretnings-potentiale, der kan drives ud af it og digitalisering.

01. december 2020 | Læs mere


Customer Experience 2021 - fokus på CX-strategi og teknologi til at forankre kundeoplevelsen

De gode kundeoplevelser er altafgørende for virksomheden, og netop derfor er det nødvendigt at have fokus på CX-strategi og teknologi, der kan være med til at forbedre kundeoplevelsen endnu mere. Det kræver tid og ressourcer, men det gavner hele virksomheden på lang sigt.

03. december 2020 | Læs mere


Træf det rigtige cloud-valg: Hør om mulighederne med hybrid- og multi-cloud

Vi kan ikke komme udenom, at cloud-teknologien bare vokser og vokser. Den giver adgang til store fordele for din virksomhed, men det kræver at virksomheden træffer strategiske, arkitektoniske og teknologiske vælg. Få indblik i, hvordan ud kan få sikkerhed, release cycles og andet til at gå op i en højere enhed.

09. december 2020 | Læs mere





mest debatterede artikler

Premium
Her er Microsofts planer med Windows for 2021: Pønser på fire nye versioner
Windows 10 vil udkomme i et væld af nye afskygninger i det kommende år. Få overblikket her.
Computerworld
Stein Bagger gør comeback i ny branche: "De lignede et mafiahold, førte sig frem som nyrige og plaprede løs om urealistiske drømme"
Stein Bagger har skiftet navn og fører sig nu frem i store biler i en helt ny branche, skriver en dansk avis.
CIO
Podcast: Her er seks gode råd om ledelse og digitalisering fra danske top-CIO'er
The Digital Edge: Vi har talt med 17 af Danmarks dygtigste digitale ledere - og samlet deres seks bedste råd om digitalisering og ledelse. Få alle rådene på 26 minutter i denne episode af podcasten The Digital Edge.
Job & Karriere
Se Waoos forklaring: Derfor har selskabet fyret topchef Jørgen Stensgaard med omgående virkning
Waaos bestyrelse opsiger fiberselskabets topchef, Jørgen Stensgaard, der fratræder med omgående virkning. Se hele forklaringen fra Waao her.
White paper
Hvor klogt er dit netværk?
Er dit netværk klar til fremtiden? Nye tider kræver fleksibilitet. I denne eGuide får du en håndfuld konkrete eksempler på, hvordan du kan optimere og fremtidssikre virksomhedens netværk.