Sådan vil Microsoft tjene penge på gratis Skype

Microsoft lancerer ny model, der skal øge indtjeningen på gratis Skype.

Artikel top billede

Læs også:

Her er resultatet af Microsofts milliardkøb af Skype

En stor del af de mange millioner webbrugere, der anvender Skype, kan nu se frem til at møde ikke kun venner, men også reklamer på den populære tjeneste.

I et blogindlæg meddeler Skype, at man nu vil lancere såkaldte samtale-reklamer.

"Disse vil optræde i opkaldsvinduet hos de brugere, som ikke har Skype Credit eller abonnementer, når de foretager 1:1 Skype-to-Skype audio-kald med Skype til Windows."

Det vil altså sige, at de brugere, der allerede har sat penge ind på ind Skype-konto, tilsyneladende ikke vil blive mødt af reklamer, mens gratis-brugerne vil.


Et eksempel på en Skype-reklame.

"Mens man er på et 1:1 audio-kald, vil brugere se indhold, der kan sætte gang i nye, relevante samtale-emner for Skype-brugere og fremhæve unikke og lokale brand-oplevelser," skriver Skype.

"Du skal opfatte samtale-reklamer som en måde, Skype kan generere sjov interaktivitet mellem dine cirkler af venner og familie og de brands, du interesserer dig for."

Indtil videre vil Skype-reklamerne blive indført på 55 forskellige markeder, skriver Skype.

Microsoft meddelte 10. maj sidste år, at man havde indgået en aftale med Skype om at købe det dansk-stiftede selskab for hele 44 milliarder kroner. Købet blev endeligt godkendt i oktober.

Hvilken indflydelse det siden har haft på Skype-tjenesterne, kan du læse mere om her.

Læs også:

Her er resultatet af Microsofts milliardkøb af Skype

Annonceindlæg fra DE-CIX

Hæver barren for det moderne netværk, mens den digitale transformation accelererer

Uanset deres størrelse, formål eller branche udvikler virksomheder over hele verden sig mod en mere digital arbejdsform.

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

Christian Homann

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil