Artikel top billede

De får for lidt for pengene hos deres mobilselskab, synes de.

Er du kunde? Her er Danmarks ringeste mobilselskab

De danske mobilkunder er mest utilfredse med dette teleselskab. Se her om det er dit.

Læs også:

Dette danske mobilselskab bliver der klaget mest over.

Her er Danmarks bedste netudbyder - og ringeste.

Danmarks værste netudbyder: Kan ikke genkende kritikken.

Danske mobilkunder er mest utilfredse med Telia.

Det viser en ny undersøgelse fra konsulenthuset Loyalty Group.

I undersøgelsen BrancheIndex Mobil 2012 har man i en web-undersøgelse spurgt 3.000 tilfældigt udvalgte mobilkunder.

278 af dem er Telia-kunder, og de sender med deres besvarelser Telia ned på sidstepladsen, som det mobilselskab, der giver kunderne mindst værdi for pengene.

Tidligere har Telias bredbåndskunder kåret selskabet som Danmarks ringeste intetnet-udbyder.

Det kan du læse her.

I toppen ligger CBB Mobil, M1 og BiBoB.

CBB Mobil har desuden de mest loyale kunder, viser undersøgelsen. Og Telia har de mest troløse.

Tilfredse med online-selskaber

Danskerne er tilsyneladende godt tilfredse med at være kunder hos de rent internet-baserede mobilselskaber, konkluderer Loyalty Group.

For i den tunge del af skalaen finder man sammen med Telia Telenor, 3 og TDC. De fire selskaber, der også servicerer de danske mobilkunder via butikker.

"Som privatkunde kan man ofte undre sig over, hvad der retfærdiggør de højere priser hos Telia, Telenor, 3 og TDC. Når den grundlæggende ydelse leveres fra de samme netværk, og man kan købe de samme telefoner fra de små selskaber, hvad er det så for en merværdi, set med kundens øjne, de store selskaber leverer?," spørger direktør og seniorrådgiver Mikkel Korntved fra Loyalty Group.

Undersøgelsen spørger også de 3.000 danske mobilbrugere, om de mener, at mobilmarkedet er overskueligt i forhold til priser og abonnementer. Det svarer hele 75 procent nej til.

Det forklarer den høje mobilitet i branchen, hvor 45 procent har været kunde hos to-tre forskellige mobilselskaber inden for de seneste fem år. Og det er en uholdbar situation for alle, erklærer Mikkel Korntved.

"Kunderne er gennem mange år og utallige priskrige blevet opdraget til en illoyal adfærd. Teleselskaberne tjener ikke tilstrækkeligt med penge og har samtidig overskudskapacitet i deres systemer. Det vil også i fremtiden kaste ved på bålet til nye priskrige," siger han.

Læs også:

Dette danske mobilselskab bliver der klaget mest over.

Her er Danmarks bedste netudbyder - og ringeste.

Danmarks værste netudbyder: Kan ikke genkende kritikken.

Se undersøgelsens resultater her:


Figur 1: Loyalitetsindeks i mobilbranchen (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer


Figur 2: Værdi for pengene (indeks 0-100, omregnet fra en 1-7 svarskala)


Figur 3: "Hvad vil være de 3 vigtigste ting, næste gang du skal vælge mobilabonnement?"

Kilde: Loyalty Group




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere