Artikel top billede

TDC ramt af nedbrud: Kunder kan ikke modtage opkald

Danmarks største televirksomhed er ramt af nedbrud, der påvirker virksomhedens kunder på ip-telefoni.

Læs også:

TDC får kamp til stregen fra ny front

Danske byer ladt i stikken: Kræver forsyningspligt på bredbånd

TDC's kunder, der modtager ip-telefoni via bredbånd, er ramt af landsdækkende driftsforstyrrelser.

Det meddeler virksomheden via forsiden af tdc.dk.

"Bemærk: Bredbåndstelefoni-kunder er lige nu ramt af et nedbrud. Vi arbejder på højtryk for at løse fejlen."

Fejlen er opstået efter en rutinemæssig serveropdatering, der blev udrullet i nat. Det oplyser Rasmus Avnskjold, der er presserådgiver ved TDC.

"Antallet kan potentielt være op imod 70.000 ip-telefoni kunder. Men vi ved ikke, hvor mange kunder, der reelt set er berørt af driftsforstyrrelserne," siger Rasmus Avnskjold.

Driftsforstyrrelsen betyder, at op imod 70.000 ip-telefoni kunder ikke kan modtage opkald. Kunderne kan dog godt ringe ud.

TDC understreger, at det kun er kunder, der modtager telefoni via bredbånd, der er ramt af driftsforstyrrelserne.

Kunder med traditionel fastnettelefoni samt mobilkunderne er ikke berørte.

Det er uvist, hvornår TDC's ip-telefoni kunder igen kan modtage opkald.

"Vi kan ikke på nuværende tidspunkt sige, hvornår driftsforstyrrelsen er løst," siger Rasmus Avnskjold.




IT-JOB

Siemens Gamesa Renewable Energy A/S

Backend Developer

Shure Scandinavia A/S

Senior Embedded Software Developer

Capgemini Danmark A/S

Salesforce Functional Consultant
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere


Microsoft 365: Gør klar til store prisstigninger

For første gang i mange år hæver Microsoft til foråret priserne på enterprise-udgaverne af Microsoft 365, som er meget udbredte i danske organisationer. Hør om mulighederne i Microsoft 365-pakkerne. Og hør, hvordan du med god license management har mulighed for at trimme dit setup, inden prisstigningerne på op til 25 procent træder i kraft 1. marts 2022.

19. november 2021 | Læs mere