Fejlen fundet: Derfor bliver batteri på din iPhone tømt så hurtigt

Apple har fundet grunden til, at den nye iOS 6.1 lyn-dræner batterierne i iPhone og iPad. Se hvad der nu skal ske.

Artikel top billede

(Foto: Peter Belanger)

Apple tager det fulde ansvar for, at batterierne i mange iPhone 5'ere og iPad tømmes i løbet af få timer, efter brugerne har installeret det nye styresystem, iOS 6.1.

Apple har nu fundet en bug i iOS 6.1, som får telefonerne til at masse-pinge Microsoft Exchange email-servere, hvilket dræner batterierne for strøm.

I et såkaldt support-dokument erkender Apple fejlen og lover, at fejlen vil blive rettet.

I dokumentet kommer Apple også med en midlertidig work-around, der kan løse problemet for brugere, der anvender iOS 6.1-baserede apparater til firma-mail.

Rettelse på vej

Ifølge selskabet opstår problemet, når iOS 6.1-baserede enheder forsøger at forbinde sig med Microsoft Exchange 2010 Service Pack 1 eller senere eller Microsoft Exchange Online, der er en del af Office 365.

Selskabet oplyser ikke, hvornår rettelsen vil være klar, men skriver blot, at man "har identificeret en løsning, som vil blive tilgængelig i en kommende software-opdatering."

Indtil da foreslår selskabet, at brugerne forsøger sig med eksempelvis at slå kalenderne helt fra på Exchange-kontoen og så tænde den igen.

Apple udsendte iOS 6.1 i slutningen af januar. Du kan læse mere om opdateringen her.

Der gik dog ikke lang tid efter udsendelsen, før det begyndte at vælte ind med klager over, at batteriet blev tømt så hurtigt. Det kan du læse mere om her.

Læs også:

Brugere: iOS 6.1 lyntømmer batteriet på iPhone

Nu får din iPhone 4G: iOS 6.1 er klar til download

iPhone-protester tager til: "Den sidste iPhone jeg har købt".

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 1. april 2026 ansat Claus Berg som Account Manager ved netIP's kontor i Esbjerg. Han kommer fra en stilling som Client Manager hos itm8. Nyt job

Claus Berg

Netip A/S

Netip A/S har pr. 1. maj 2026 ansat Ida Hyllested Friis som Key Account Manager ved netIP's kontor i Thisted. Hun kommer fra en stilling som Key Account Manager hos Københavns erhvervshus. Nyt job
Guardsix har pr. 1. maj 2026 ansat Louise Sara Baunsgaard som Global Marketing & Communications Director. Hun skal især beskæftige sig med at positionere virksomheden som et europæisk alternativ i en tid, hvor cybersikkerhed i høj grad handler om geopolitik. Hun kommer fra en stilling som Co-Founder og CMO hos Get BOB. Hun er uddannet Ba.ling.merc fra CBS og har desuden en Mini MBA i marketing. Hun har tidligere beskæftiget sig med marketing og kommunikation i ledende nordiske roller hos bl.a. Meta og Nets. Nyt job