Her er de bedste og de værste danske internetudbydere

Én dansk virksomhed stikker af fra konkurrenterne, når det drejer sig om kundetilfredshed. Læs her, hvad kunderne mener om deres internetudbydere.

Læs også:

Danskerne: Her er den bedste mobilbank

Er du kunde? Her er Danmarks ringeste mobilselskab

Fiberbranchens produkt- og markedsføringsselskab, Waoo, løber med alle roserne i kundetilfredsundersøgelsen BrancheIndex Internet 2013.

I alle undersøgelsens punkter slår Waoo telebranchens helt tunge drenge, når det drejer sig om kundernes vurdering af virksomhedernes hastighed, stabilitet, loyalitet og vurdering af image.

"Undersøgelsen viser, at kunderne hos Waoo! vurderer selskabet til at have det bedste image [...] I bunden af listen finder man Telenor Bredbånd, som har overtaget sidstepladsen fra Telia," skriver Loyalty Group i en pressemeddelelse.

Ifølge konsulenthuset Loyalty Group, der står bag undersøgelsen, er tallene baseret på 2.800 respondenter.

På næste side kan du læse mere om metoden, der er brugt i undersøgelsen.

Her er kunderne tilfredse med bredbåndshastigheden
Målt på tilfredsheden med hastigheden på kundernes internetforbindelse stikker Waoo af fra konkurrenterne.

Hvorimod bundholdene i undersøgelsen er tre af telebranchens allerstørste, henholdsvis Telenor, TDC og Telia.


Spørgsmålet til respondenterne lød: Jeg er tilfreds med hastigheden på min internetforbindelse.

Tabellen er illustreret ud fra indeks 0-100, omregnet fra en 1-7 svarskala. Hvor 1 er meget uenig og 7 er meget enig)

Ifølge Loyalty Group scorer Waoo højt på grund af virksomhedens teknologi.

"Når det gælder hastighed, så har Waoo! en naturlig fordel i forhold til de fleste andre internetudbydere, da de leverer internet via fibernet," skriver Mikkel Korntved, der er seniorrådgiver for Loyalty Group.

Telebranchens loyalitet er i bund
Undersøgelsen viser ydermere, at kunderne har lav loyalitet overfor telebranchen.


Mikkel Korntved fremhæver, at det kræver god service, og at reel markedsføring er udslagsgivende, når det drejer sig om at score højt på kundeloyalitet.

"Det er lige så vigtigt at yde en god service, og at kunderne oplever, at deres internetudbyder holder, hvad de lover." skriver Mikkel Korntved.

Telebranchens 'op til' markedsføring fremhæves særligt som et parameter.

"De andre udbydere på markedet markedsfører sig med en "op til" hastighed. Når kunderne så ikke oplever en hastighed i nærheden af den reklamerede "op til" hastighed, så skabes der et negativt mismatch mellem kundernes forventninger og det internetudbyderne lover."

Artiklen fortsætter på næste side...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
ED A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital konference: Digitale forretningsløsninger 2020 - processer og teknologier, der øger bundlinien

Den digitale transformation har potentialet til at ændre virksomhedernes forretningsmodeller - og til at forandre forbindelsen til både slutbrugere og leverandører. For stadig flere virksomheder ligger vægten i forretningerne derfor i stadig højere grad på selve kundeoplevelsen og værdiskabelsen for brugeren. På denne heldagskonference får du derfor indspark og viden om, hvor du kan sætte ind, hvis du skal komme på omgangshøjde med de bedste digitale forretningsløsninger og skabe mest mulig værdi for din forretning med ny teknologi, der øger bundlinien.

21. oktober 2020 | Læs mere


Digital How To: Data og AI er fremtiden – men kan man overhovedet lykkes i det nye data-univers uden den rette dataplatform?

Det er svært at spå om fremtiden, men vi kan være sikre på, at den indeholder meget mere data og en langt større anvendelse af kunstig intelligens. På dette webinar sætter vi derfor fokus på, hvordan du som organisation får styr på alle data, og bliver klar til fremtiden.

30. oktober 2020 | Læs mere


IT Security 2020

Strategic IT Security 2020 will focus on the never-ending story about security and cyber-defense, and how you can defend your business and your customer’s data and information. Together with several leading experts and digital executives from all over the Nordic countries, this conference seeks to give you the best input to focus even more on cyber security in the future.

03. november 2020 | Læs mere





Flere dybdegående Computerworld artikler

Morgen-briefing: HP-direktør: Danmark har ikke råd til at vente et år på ny digitaliseringsstrategi / Cbrain ser lysere på 2020 / Unity vil hjælpe små spiludviklere med at vokse

Morgen-briefing: HP-direktør: Danmark har ikke råd til at vente et år på ny digitaliseringsstrategi / Cbrain ser lysere på 2020 / Unity vil hjælpe små spiludviklere med at vokse / Rekordmange digitale meddelelser fra det offentlige under coronakrisen / Nyt værktøj skal gøre lokal udrulning af digital infrastruktur mere smidig / Logitech har tjent tykt på corona / Verizon Business udruller privat 5G på globalt plan / “Ingen bliver hacket”, sagde Trump (og glemte, at hans egne hoteller er blevet hacket) / Nintendo har solgt 365 procent flere spilkonsoller end Xbox

Microsoft indgår partnerskab med SpaceX: Nye Azure-datacentre skal have leveret internet fra rummet
Nu kan du streame dine Xbox spil på iPhone og iPad
Intel sælger ud: Sydkoreanere køber Intels NAND-forretning for 75 milliarder kroner
Hvis der er en patch, hvad er så problemet?
Sverige forbyder kommende operatører at anvende udstyr fra Huawei og ZTE i kommende 5G-net
Dating.dk dømt i retten: Skal betale bøde på 100.000 kroner for vildledning om priser og vilkår
1 Morgen-briefing: Corona-handel får danske netbutikker til at tro på solid vækst / Danske Falcon.io understøtter nu Instagram Messaging / Visma investerer i kvindeligt cykelhold på topplan med dansk rytter


Premium
SF og Enhedslisten kræver flere penge til politiets cyberenhed: Skal investeres i øget efterforskning af digitale krænkelser
Der skal flere penge til Rigspolitiets Cybercrime Center NC3. Det kræver SF og Enhedslisten, der mener, at der er brug for flere penge til at opklare digitale krænkelser.
Computerworld
Kinesiske OnePlus slipper vild telefon løs: Byder på et snedigt batteri-trick
Mobilproducenten OnePlus nye toptelefon byder på et uset batteri-trick - den lader usædvanlig hurtigt op.
CIO
Podcast: Hos Viking Life-Saving Equipment er it gået fra at være backend til at være noget, som kunderne spørger aktivt efter
Podcast, The Digital Edge: Viking leverer en stadig større del af deres produkt som en tjeneste. Som en del af tjenesten tager Viking ansvar for sikkerheden ved at levere, dokumentere og vedligeholde det nødvendige sikkerhedsudstyr. Hør hvordan Henrik Balslev senior digital director hos Viking har løftet den opgave.
Job & Karriere
Regner din ferie væk? Brug tiden på at søge en af disse otte stillinger, der er ledige netop nu
Det sjasker ned over hele Danmark. Du kan bruge de våde sommerdage på at søge et af disse otte job, der er ledige lige nu.
White paper
Sådan kommer du i gang med outsourcing
Skaffer din virksomhed nemt alle de kompetencer, I har behov for – eller hæmmer manglen på medarbejdere med præcis de rette kernekompetencer undertiden jeres vækst? Mange virksomheder beslutter at afsøge muligheden for at outsource opgaver indenfor eksempelvis udvikling, men oplever også at det kan være vanskeligt at håndtere optimalt. Denne hvidbog kommer omkring en række af de risici og faldgruber, der kan være forbundet med outsourcing – og gennemgår nogle af de mest oplagte samarbejdsmodeller. Det gør det lettere at minimere eller afbøde nogle af de mest oplagte og ruster din virksomhed til bedre at give jer i kast med outsourcing.