Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

Oracle-topchef: Slut med Oracle-sælgeres aggressive metoder

Det skal være slut med Oracle-sælgernes aggressive salgsmetoder, lyder det fra Oracles topchef, Mark Hurd. Se her hvordan han vil stoppe sine sælgeres frembrusende metoder.

Oracle skal være langt nemmere at arbejde sammen med.

Sådan lyder den klare besked fra selskabets topchef, Mark Hurd, der har flere ideer til, hvordan Oracle skal række hånden frem med kunderne.

Oracle er ellers ikke kendt som det selskab i verden, som det er nemmest at arbejde sammen med, og der har gennem årene været mange historier fremme om selskabets kontante facon. Det kan læse et dansk eksempel her.

Ifølge Computerworlds amerikanske nyhedsbureau, Computerworld News Service, er Oracle i USA kendt for at bombardere kunder med henvendelser fra mange forskellige account-ansvarlige, der hver især sælger forskellige produkter.

Men alt det skal snart være historie, lyder det fra Mark Hurd.

Ønsker ikke at være svære

"Vi ønsker ikke at være svære at samarbejde med. Vi har altså ikke en strategi om, at vi skal være svære at være i stue med," siger han.

Og netop den forbedrede samarbejdsvilje skal være motor under selskabets overordnede formål: At sælge mere. Og bedre.

Oracle er nemlig i fuld gang med at udvide antallet af sælgere i selskabet.

Men selskabet vil samtidig sørge for, at sælgerne bliver mere kompetente med langt mere specialiseret viden om Oracles produkter.

"I mit hjerte mener jeg, at sælgere uden dyb viden om de produkter, de sælger, er aldeles værdiløse," siger Mark Hurd.

Sammenhængende plan

Hertil kommer, at topchefen ser store muligheder for forbedringer, når det gælder sælgernes evne til at sammensætte en sammenhængende plan for kunderne.

Topchefen sigter nu efter et tæt samarbejde med de forskellige bruger-grupper, hvor Oracle-kunderne typisk samler sig.

"Jeg ser på bruger-grupperne som en slags udvidelse af Oracle. Vi ønsker deres input, og jeg har givet vores teams besked om, at de skal lægge mere energi i dette område," siger han.

Kunder skal være glade og lykkelige

Ultimativt skal Oracles kunder være så glade og tilfredse, at de reelt agerer som en "udvidelse af Oracles salgsafdelinger," lyder det fra Mark Hurd.

Formand for brugergruppen Oracle Applications Users Group, Margaret Wright, synes ifølge Computerworld News Service godt om udmeldingen.

Mere specialiserede og bedre uddannede Oracle-salgsfolk kan nemlig gøre, at sælgerne oplyser 'mere end et navn og en pris," når de ringer til kunderne, som hun siger.

Læs også:

Java-problem: Disse spørgsmål vil Oracle Danmark ikke svare på.

Her er forklaringen på Oracles prispolitik.

Oracle tvinger kunde til at købe gammel hardware .

Sådan undgår du at falde i den dyre licens-fælde.

Oracle fraskriver sig al juridisk ansvar for egen it-guide

Mere kontrol: Softwarefirmaer vil øge antallet af licens-audits.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere