Først skabte de YouTube: Her er deres nye firma

YouTube skabte en revolution. Vil Mixbit gøre det samme?

Artikel top billede

De skabte sig en sund formue ved at sælge YouTube til Google. Nu forsøger Steve Chen og Andrew Hurley sig igen med en videotjeneste: Mixbit.com.

Der er opstået mange videotjenester på det seneste. For eksempel hos Vine og Instagram, hvor videoerne er nogle ultrakorte og impulsive opdateringer. Og hos Snapchat hvor især unge mennesker sender mere eller mindre obskøne klip til hinanden.

Men Mixbit vil være en lidt mere seriøs videotjeneste.

Sæt klippene sammen

Modsat de nævnte tjenester som Vine, Instagram og Snapchat kan man på Mixbit lave videobidder af 16 sekunders varighed. Men man kan sammensætte 256 klip og på den måde lave videoer på op til en times tid.

Netop sammenklipningen er den centrale ting ved Mixbit. Se et eksempel nederst.

Man kan redigere videoer med sit eget materiale, eller man kan hive andres klip ind i sine egne videofortællinger - altså remixe andres indhold.

Tjenesten virker begrænset på nuværende tidspunkt. For eksempel er det ikke muligt at søge i andres klip endnu. Når den funktion kommer, kunne man se Mixbit som et stort offentligt klipperum.

Steve Chen og Andrew Hurley har lavet Mixbit i deres firma AVOS. Et firma, der blandt andet også købte den aldrende bogmærketjeneste Delicious og forsøgte at give den kunstigt åndedræt.

LÆS OGSÅ:

Yahoo gider ikke mere - Sælger Delicious til YouTube-stiftere

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S