Her er vinderen af dansk milliardudbud

It-giganter har kæmpet om milliardstor ordrer på nyt epj-system. Nu er vinderen fundet i det hamrende vigtige udbud.

Epic og NNIT.

Sådan lyder navnet på vinderholdet, der netop har vundet et udbud, som Region Hovedstaden og Region Sjælland står bag.

Det fremgår af en pressemeddelelse.

Udbuddet er hamrende vigtigt - ikke bare for aktørerne - men også for hele epj-området, der er blevet kaldt Danmarks blodigste it-skandale.

Journaler er blevet kørt rundt i taxi, og kostbar tid er blevet brugt på uduelige systemer.

Derfor skal det bare spille nu. Med dette store udbud bliver der fundet en vinder, der står rigtigt godt til siden at kunne vinde andre regioner.

Læs mere om det her.

Mål: Et af de bedste i verden
Konkret er udbuddet udskrevet af de to regioner, der har mere end 30.000 såkaldte slutbrugere til det nye system.

Målsætningen er klar: "Det forventes, at systemet bliver et af de bedste i verden.."

Værdien af kontrakten forventes at løbe op i milliardklassen.

Alle de tre finalister i form af IBM/Systematic, CGI/Cerner og NNIT/Epic, der nåede helt frem til målstregen, har kæmpet benhårdt for at vise deres bedste sider.

Men de havde alle lig i lasten.

Det kan du læse mere om her.

Nu er vinderen så fundet.

Regioner: Grundig proces
Regionerne skriver i pressemeddelelsen, at der er gået en meget grundig proces forud for valget.

I løbet af 2012 og 2013 er "de tre systemer blevet evalueret og testet i tæt dialog med de kommende brugere, hvor mere end 500 sundhedspersoner fra de to regioner har været inddraget".

"De tre tilbudsgivere, Cerner, Epic og IBM, har tydeligt demonstreret, at de alle kan levere professionelle sundheds-it-systemer, men valget er faldet på Epic," hedder det.

Kontrakten forventes endeligt underskrevet den 20. december 2013.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TDCH A/S
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital HowTo: Sikkerhedstrusler

Under corona-krisen er antallet af cybertrusler steget med 33 procent. Det er særligt phishing-angreb, som oversvømmer mange virksomheder i de her dage. Corona-virussen har skabt en ny mulighed for at lokke uopmærksomme internetbrugere til at klikke på inficerede links. Nogle virksomheder oplever at op mod halvdelen e-mails, der sendes til dem, kommer fra it-kriminelle.

19. august 2020 | Læs mere


Digital HowTo: ERP – få optimal udnyttelse af dine store mængder af værdifulde data i den digitale transformation

Få indblik i, hvordan alle virksomheder kan optimere deres kritiske processer og hvordan du realiserer det uforløste potentiale gennem denne procesoptimering. Du får indsigt i forretnings-processer, digital værdiskabelse og teknologi, der har hjulpet mange virksomheder på vej med deres digitale transformation.

20. august 2020 | Læs mere


Digital HowTo: Fremtidens It service management - optimer dit setup med de nyeste teknologier

Det er vigtigere end nogensinde at have styr på kerneopgaverne i virksomhedens it-drift. Fra monitorering af systemerne til udrulning af applikationer, håndtering af service desken og alle udfordringerne med it-sikkerheden. Kom og bliv klogere på mulighederne for automatisering og optimering med ITSM og den nyeste robotteknologi.

21. august 2020 | Læs mere






Premium
Cloud-teknologi sikrede dronningens corona-tale - men DRs CIO Mikkel Müller er slet ikke færdig med cloud endnu
Uden cloud og den rette cloud-strategi havde DR ikke haft samme muligheder eller nye digitale produkter. Det fortæller CIO Mikkel Müller til Computerworld - hvor han også uddyber hvordan han ser resten af it-landskabet bevæge sig mod cloud og hvordan udviklere efterspørger de moderne værktøjer.
White paper
Stor rapport kortægger: Sådan er kundernes forventninger til en moderne kundeservice
Kender du din målgruppes foretrukne kanal til annoncering, salg og kundeservice? Ved du om salg og kundeservice arbejder godt nok sammen? Og i hvilken grad lever du op til kundernes forventninger? De spørgsmål kan du finde svar på i dette whitepaper fra Zendesk, som via knapt 5.000 interviews og spørgeskemaer har kortlagt både kunder og customer experience-folks erfaring og forventninger til en god kundeoplevelse. Whitepaperet er derfor en oplagt og overskuelig målestok, for dig der arbejder med customer experience og vil benchmarke sin egen indsagt – eller til dig, der skal til at etablere en moderne kundeoplevelse og vil prioritere indsatsen korrekt.