Artikel top billede

It-firma tabte halv mio: Hiver politiet i Højesteret

Et lille dansk firma tabte i landsretten og skulle betale en halv millioner kroner. Nu hiver man politiet i Højesteret.

It-virksomheden Finn Frogne A/S hiver nu Rigspolitiet i Højesteret.

Det fremgår af rettens hjemmeside.

Under teksten "Civil anke" står:

"Finn Frogne A/S
v/advokat Søren Stenderup Jensen
mod
Rigspolitiet
v/center for Beredskabskommunikation".

Sagen kommer i kølvandet på et tabt slag for it-virksomheden i Østre Landsret kort før jul, hvor selskabet måtte betale en halv millioner kroner i sagsomkostninger  - i stedet for at vinde retten til erstatning.

Klodset udbudsproces

It-virksomheden mener, at et udbud i forbindelse med SINE-projektet ikke er foregået efter bogen.

I første omgang afholdtes et udbud, som Terma vinder, men den aftale droppes.

I stedet indgåes en ny og markant mindre aftale. Og set i lyset af denne opgaves størrelse ville det lille firma gerne have deltaget i et udbud.

Men Østre Landsret afgjorde, at godt nok havde kunden, Rigspolitiet, lidt firkantet sagt handlet ualmindeligt klodset, men det var ikke nok til, at det lille firma var berettiget til en eller anden form for erstatning.

Men det skal Højesteret nu tage stilling til.

To andre retssager verserer også i kølvandet på Sine-projektet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR: De bedste værktøjer til forankring og automatisering

GDPR er forlængst blevet en del af hverdagen i alle organisationer, og vi kan ikke komme uden om, at det koster dyrt at negligere vigtigheden af det. Det kan være en stor mundfuld at skulle holde styr på regler, håndtering og vedligeholdelse. Derfor sætter vi fokus på forankring og automatisering på denne konference.

02. december 2021 | Læs mere


Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere