Konceptet med milliarder og atter milliarder af intelligente enheder, der er koblet til internettet og til hinanden og dermed kan kommunikere på kryds og tværs, vinder stadig mere genklang.
Derfor er der også en udbredt opfattelse af, at det er et område, hvor man - med den rette forretningsstrategi - vil kunne tjene gode penge fremover.
Men hvor ligger indtjeningsmulighederne i Internet of Things helt konkret, hvir man er en it-virksomhed?
Dette skal du forstå
Det giver analysefirmaet IDC et bud på i en ny opgørelse over de markeder, hvor IoT vil få størst betydning fra 2014 til 2017.
"Succesfulde salgs- og marketing-indsatser af leverandører vil bygge på, at man forstår de mest lukrative vertikaler, der har vækst nu og et fremtidigt potentiale, og dernæst at man skaber løsninger til specifikke brugsscenarier, der adresserer industri-specifikke forretningsprocesser," lyder det blandt andet fra IDC.
"At forstå eksistensen af vertikale muligheder er det første skridt til at forstå indflydelsen - og de markedsmuligheder, der eksisterer - for it-leverandører."
Artiklen fortsætter på næste side...