Artikel top billede

Foto: Povl D. Rasmussen. (Foto: Povl D. Rasmussen)

Vrede TDC-kunder: Vi får ikke det bredbånd vi betaler for

Mange TDC-kunder har oplevet for lave hastigheder, selv om telegiganten for nyligt lovede garanterede minimumshastigheder. Læs her, hvad du skal gøre, hvis du får for lidt.

Siden Computerworld skrev om, at telegiganten TDC droppede sine 'op til´-bredbåndshastigheder' og stedet garanterede minimumhastigheder til sine halv million bredbåndskunder, har Computerworld modtaget et lille dusin læserhenvendelser.

Alle læserhenvendelserne går på, at TDC-kunderne får for lidt.

Hvad enten de har 20, 60 eller 100 Mbit/s-forbindelser, levede hastigheden ikke op til de garantier, som TDC siden sidste uge har stillet til sine kunder, der er hoppet over på selskabets nye produktportefølje med garanterede hastigheder.

"Jeg har været kunde hos TDC i mere end 20 år og betaler i øjeblikket 369 kroner om måneden for bredbånd på 20/2 Mbit/s. + fastnettelefon. Min reelle hastighed måles til 15,890/1,67 Mbits/s," skriver en læser.

"På TDC's hjemmeside reklamerer man med 40/10 Mbits/s til 289 kroner om måneden, garanteret! Jeg betaler altså 80 kr. mere for en hastighed, som kun er 40 procent af det garanterede. Så meget for TDC's 'garantier' og 'kundeservice'," fortsætter Computerworld-læseren.

Forbudt at auto-forbedre kundeoplevelsen

Camilla Sebelius Jørgensen, som kommunikationsmedarbejder hos TDC, er det så ikke lidt forvirrende, at kunder får garanteret og derfor forventer én hastighed, mens I reelt leverer en anden og lavere hastighed?

"På vores ældre produkter er der et spænd mellem eksempelvis 10 til 20 Mbit/s, mens vi nu garanterer en minimumshastighed. Det, vi gør, er, at vi kigger på den specifikke kundes specifikke forbindelse, og så kan vi sige, hvilken hastighed kunden kan få."

Det hjælper åbenbart ikke for de læsere, der har henvendt sig til vores redaktion med lavere hastigheder end forventet?

"Nej, men det kan være, at Computerworld-læserne er på den gamle aftale med 'op til-hastigheder'. På grund af markedsføringsloven kan vi ikke bare flytte kunder over på nye og måske bedre og billigere produkter uden deres tilladelse. Derfor skal vi have kunderne til at kontakte os og give os den tilladelse."

Får du stadig for lidt?

Retter I så ikke bare 'op til 20 Mbit' ned til 'garanteret 10 MB'?

"Det kommer an på kundernes linjer. Vi kan også hjælpe dem med fejlretning, da vi har erfaringer med, at relativt simple ting som driveropdateringer og justering af routerens indstillinger kan hjælpe med at øge hastigheden."

Hvis du som TDC-kunde ikke får nok eller er i tvivl om, hvor hurtigt bredbånd du kan få i dit område, kan du kontakte selskabets kundeservice på følgende adresse: socialemedier@tdc.dk skriv 'Bredbånd' i emnefeltet.

Såfremt du trods TDC's garantier stadig får for lidt, så er du naturligvis også velkommen til at kontakte Computerworlds redaktion

TDC garanterer din internet-hastighed - får du hvad du skal have?


TDC dropper 'op til' hastigheder - se hvad du kan forvente i stedet




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til NIS2 - indhold, krav og konsekvenser

På dagen vil du både få et koncentreret, fokuseret overblik over de juridiske aspekter og de krav, du vil skulle leve op til. Du går også hjem med praktisk viden fra eksperter, der arbejder med NIS2-compliance på både det tekniske og organisatoriske niveau.

28. februar 2024 | Læs mere


Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Vi dykker ned i, hvordan du finder den perfekte pasform for netop din virksomhed. Vi ser på, hvordan du kan imødekomme jeres behov for fleksibilitet og hurtig udvikling, samtidig med at håndtere udfordringerne ved cloud-tjenester.

29. februar 2024 | Læs mere


Faldgruber og forberedelser når du skal implementere Dynamics 365 FO

På dette webinar stiller vir skarpt på overvejelser, forberedelser, forretning og faldgruber, så din virksomhed får det bedste udgangspunkt for jeres Dynamics 365-implementering. Du bliver også klogere på at håndtere master data, som er et af de absolut vigtigste områder i ethvert ERP-projekt, og på hvorfor Dynamics 365 FO er en del af et samlet cloud-transformationsprojekt.

29. februar 2024 | Læs mere