Kendt it-firma: Du får fem millioner kroner, hvis du får problemer med vores nye flash-løsning

Las Vegas: Med en helt bestemt teknologi vil EMC sikre fortsat vækst. Og selskabet tror så meget på sit produkt, at det tilbyder én million dollar til den første kunde, der oplever problemer.

Artikel top billede

Flash er vejen frem. Det blev kommunikeret klart og stærkt under EMC's store konference i Las Vegas i disse dage.

De stigende datamængder - og kravet om, at de er tilgængelige øjeblikkeligt - er blandt andet en konsekvens af den mobile bølge med millioner af apps.

Mobilitybølgen kan sammen med de øvrige megatrends, sociale medier, big data og cloud, ifølge IDC sammenfattes i begrebet "den tredje platform".

Og med konstant ydeevne og lav latency er flash svaret på den udfordring, mener EMC.

"Brugen af apps og data-aggregering skaber nye behov for hurtig adgang til data - og til storage. EMC vil være markedsledende på dette område, og derfor satser vi på flash," siger EMC-chef David Goulden, som er CEO for information infrastructure.

Selskabets CEO, Joe Tucci, gjorde det i sin keynote klart, at EMC kræver vækst:

"Vi skal slå markedet hvert år," sagde Joe Tucci.

Og et af midlerne er altså en benhård satsning på flash som en af de teknologier, man vil satse på.

Garanti: En million dollar
EMC tror så meget på sin flash-teknologi, at selskabet tilbyder en håndfast garanti: Den første kunde, som oplever dårlig ydeevne ved at bruge flash-løsningen XtremIO fra EMC, får udbetalt en præmie på én million dollar.

"Vi tilbyder denne garanti, fordi vi mener, at vi er den eneste flash-udbyder, som kan tilbyde konstant performance," siger David Goulden.

EMC offentliggjorde samtidig, at selskabet overtager DSSD, et startup-firma, som har specialiseret sig i flashteknologi.

EMC er verdens fjerdestørste softwareselskab, målt på omsætning, og på enterprise-området har selskabet i øjeblikket omkring 25 procent af det samlede globale storagemarked.

Event: SAP Excellence Day 2026

It-løsninger | Nordhavn

Få konkrete erfaringer med S/4HANA, automatisering og AI i praksis. Hør hvordan danske virksomheder realiserer gevinster og etablerer effektive SAP-løsninger. Vælg fysisk deltagelse hos SAP eller deltag digitalt.

24. februar 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job