Derfor er bankkunder vilde med mobil-app

Stor banks kunder bruger mobilen mere end computeren, når de skal i banken.

Artikel top billede

Nordeas danske kunder bruger deres smartphone oftere end computeren, når de skal i banken. I april overhalede mobilbanken for første gang netbanken:

Mobilbanken havde 5.430.980 besøg mod netbankens 5.179.999 besøg.

"Vi oplever, at kunderne har taget mobilbanken til sig i stor stil. Samtidig bruger de ofte netbanken, som de plejer," siger privatkundedirektør i Nordea Ken Adrian til Ritzau.

Han vurderer, at det er muligheden for at tjekke sine finanser på mobilen, der er med til at give rekorden.

"Kunderne logger på mobilbanken på andre tidspunkter end på netbanken. De bruger mobilbanken på farten, når de er på vej til arbejde om morgenen, i sengen om aftenen, eller hvor end de nu befinder sig," siger Ken Adrian.

Med mobilbanken er det blevet nemmere at overføre mellem egne konti, da man ikke skal bruge Nem-id.

Det har Nordeas kunder taget godt imod, og det er nu den mest brugte funktion i mobilbanken, skriver Ritzau.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S