Derfor er bankkunder vilde med mobil-app

Stor banks kunder bruger mobilen mere end computeren, når de skal i banken.

Artikel top billede

Nordeas danske kunder bruger deres smartphone oftere end computeren, når de skal i banken. I april overhalede mobilbanken for første gang netbanken:

Mobilbanken havde 5.430.980 besøg mod netbankens 5.179.999 besøg.

"Vi oplever, at kunderne har taget mobilbanken til sig i stor stil. Samtidig bruger de ofte netbanken, som de plejer," siger privatkundedirektør i Nordea Ken Adrian til Ritzau.

Han vurderer, at det er muligheden for at tjekke sine finanser på mobilen, der er med til at give rekorden.

"Kunderne logger på mobilbanken på andre tidspunkter end på netbanken. De bruger mobilbanken på farten, når de er på vej til arbejde om morgenen, i sengen om aftenen, eller hvor end de nu befinder sig," siger Ken Adrian.

Med mobilbanken er det blevet nemmere at overføre mellem egne konti, da man ikke skal bruge Nem-id.

Det har Nordeas kunder taget godt imod, og det er nu den mest brugte funktion i mobilbanken, skriver Ritzau.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car