Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

TDC sagsøger lille telefirma: Beskyldes for tyveri

TDC vil have ram på lille telefirma, der truer det store selskab.

TDC trækker det lille telefirma Bluephone i retten med beskyldninger om, at det lille firma har stjålet og anvendt TDC's kundelister til at fremme sin egen forretning, skriver Børsen.

Bluephone, der har fem sælgere ansat, sælger teleløsninger for andre teleselskaber.

TDC mener, at Bluephones ejere, de tidligere TDC-ansatte Michael Hansen og Lars Papis, etablerede deres selskab, mens de stadig var ansat i TDC-callcenteret Telco.

Her sagde Lars Papis op, da TDC ville reducere hans løn og størrelsen på hans team, skriver Børsen.

"Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi troet, at TDC ville prøve med alle kneb at lukke os ned. Det gør mig rigtigt ked af det," siger Lars Papis til Børsen.

TDC kræver fem millioner kroner af Bluephone, hvilket ifølge Lars Papis er nok til, at Bluephone må lukke, hvis det lille selskab taber sagen.

Avisen skriver, at TDC ifølge stævningen mener, at et stort antal kunder har droppet deres Yousee Mobil-abonnement til fordel for et selskab, som Bluephone samarbejder med.

TDC vil ikke over for Børsen kommentere sagen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere