Ny kæmpe mobil-regning til Odense-borgmester: 41.000 kroner

Odenses borgmester, Anker Boye, fortsætter med sit svimlende mobilforbrug. På femten måneder har han forbrugt for godt 41.000 kroner.

Odenses borgmester Anker Boye (S) har ikke skruet synderligt ned for sit forbrug af mobile tjenester, efter han i 2011 fik en regning på omkring en kvart million kroner for mobil-brug under en ferie i Tyrkiet.

Ifølge Metroxpress har borgmesteren fra foråret 2013 til sommeren 2014 i alt brugt 41.341 kroner på mobildata.

Ifølge avisen har han i et af kvartalerne, som avisen har gennemgået, alene brugt næsten 20.000 kroner på mobildata, selv om kommunen har en fordelagtig aftale med TDC, så prisen for telefoni er meget lavere end for private brugere.

Flere af de øvrige partier i Odenses byråd er utilfredse med Anker Boyes mobilforbrug. De Konservative vil have indført et loft.

Læs også: Odense Kommune: Derfor har Anker Boye igen kunnet oparbejde kæmpe mobil-regning.

Anker Boye kom i søgelyset i foråret, da det viste sig, at han under en ferie i Tyrkiet på blot en enkelt uge havde forbrugt telefoni for 245.000 kroner.

Det kan du læse mere om her: Hovsa: Fynsk borgmester fik mobilregning på 245.000 kroner

Sagen endte med, at parterne indgik forlig.

Læs også: Roaming-skandale griber om sig: Borgmester sagde i sms'er "ja" til kæmperegning




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Strategiske it-sikkerhedsdage 2021

God it-sikkerhed er blevet en strategisk disciplin der kombinerer ledelse, adfærd, processer og teknologi. Men hvor lægger du niveauet? Hvad er vigtigt for forretningen og den drift? Hvad er knapt så vigtigt? Hvordan indtænker du it-sikkerheds-indsatsen strategisk? Hvad gør du, når skaden er sket? Bliv klogere på ”Strategiske it-sikkerhedsdage 2021: Trusler, tendenser og værktøjer”.

26. januar 2021 | Læs mere


Fuel your IT with the best-kept secret in IBM

It takes massive computing power to accurately calculate weather forecasts – and to secure that people and businesses are able to access detailed information about whether it is going to rain, shine, storm, or snow. In this seminar, you will have the chance to hear the British Met Office describe how they do exactly that.

28. januar 2021 | Læs mere


Sandheden om Schrems II – erhvervslivets nye Cuba-krise

Konsekvenserne af Schrems II kan meget vel gå hen og blive en af de største udfordringer for danske virksomheder i 2021. Så tjek ind på denne onlinebriefing, hvor den hemmelige Schrems II gæst, ComplyCloud og Datatilsynet giver dig indsigt i, hvad dommen i virkeligheden handler om, og hvilke menneskelige hensyn der ligger bag.

29. januar 2021 | Læs mere






Premium
Tirsdag kårer Microsoft de bedste partnere i Danmark: Proactive og Delegate fører feltet an med flest nomineringer
Landets ypperste Microsoft-partnere bliver tirsdag hædret af Microsofts danske ledelse. 20 virksomheder har fået en indbydelse til det prestigefyldte arrangement. Her er et overblik over, hvem der er blevet nomineret.
Computerworld
Biden sender skjult besked til kode-folket: "Hvis du læser dette, har vi brug for din hjælp”
En stående invitation er blevet opdaget i kildekoden på Det Hvide Hus' hjemmeside. Men den er kun til de eksperter, der selv kan finde den.
CIO
Podcast: Her er seks gode råd om ledelse og digitalisering fra danske top-CIO'er
The Digital Edge: Vi har talt med 17 af Danmarks dygtigste digitale ledere - og samlet deres seks bedste råd om digitalisering og ledelse. Få alle rådene på 26 minutter i denne episode af podcasten The Digital Edge.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.