Sonofon i alliance mod Vodafone

Sonofon er gået i alliance med blandt andre italienske Wind og britiske Mm02 i at forsøg på at give kunderne bedre tjenester og ens priser i udlandet. Hovedsigtet er at tage konkurrencen op med Vodafone og Orange.

Sonofon er blevet medlem af en alliance af europæiske mobilselskaber, som først og fremmest skal give deres største konkurrenter, britiske Vodafone og fransk-ejede Orange, modspil.

The Starmap Mobile Alliance har som hovedformål at udvikle tjenester, som gør, at de nationale mobilselskabers kunder kan benytte deres mobiltelefon på samme måde i udlandet, som når de opholder sig hjemme.

Netop på det punkt har Vodafone og Orange konkurrencefordele, fordi de er til stede i mange lande og kan tilbyde kunderne ens tjenester og priser i alle landene.

- Med medlemskabet ser vi frem til at kunne tilbyde vores kunder bedre tjenester, når de rejser i udlandet, siger Sonofon-direktør Tage Reinert.

Også Sonofons ejer, Telenor, er mellem de ti medlemmer af alliancen, ligesom datterselskabet i Ungarn. Britiske Mm02, der også findes på det tyske marked, og italienske Wind er de store lokomotiver i alliancen, der af de store lande endnu mangler at dække Frankrig. Sverige er heller ikke med.

TDC indgik allerede i 2001 en aftale med Vodafone. Den sikrer, at kunderne automatisk roamer over på samarbejdspartnerens netværk i udlandet, og ens priser i alle lande.

TDC's schweiziske datterselskab, der markedsfører sig under navnet Sunrise, er dog med i The Starmap Mobile Alliance, og det samme gælder mobilselskabet One i Østrig, som TDC ejer 15 procent af.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Sikkerhed | København

Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

Andre events | København

Executive Conversations: Fra hype til afkast – her er vinderne af AI-ræset

Få et klart overblik over AI’s reelle effekt i danske virksomheder. Arrangementet giver unge talenter og ambitiøse medarbejdere viden, der løfter karrieren, skærper beslutninger og gør dig klar til at præge den digitale udvikling. Læs mere og...

Sikkerhed | Aarhus C

Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil