Stort galleri:Tag med til kåringen af Årets CIO 2021 - og se hvordan Morten Holm Christiansen blev udnævnt

Artikel top billede

Sådan lyder beskeden på Apples hjemmeside nu til de frafaldne iPhone-brugere.

Irriterende iMessage-problem løst: Her er Apples nye værktøj

Frafaldne iPhone-brugere har været stavnsbundet til Apples iMessage, selv om de er skiftet til eksempelvis Android. Nu forsøger Apple at løse problet med et nyt værktøj.

Et nyt online-værktøj, som Apple har frigivet i al stilhed, skal løse problemet med, at frafaldne iPhone-brugere oplever, at de er stavnsbundet til Apples iMessage - også når de er skiftet til et nyt smartphone-produkt.

En del tdiligere iPhone-brugere, der er skiftet til eksempelvis en Android-smartphone, har været ramt af det irriterende iMessage-problem, der betyder, at ens iPhone-kontakter ikke kan sende beskeder til den nye telefon, fordi deres iPhones fortsat ser telefonnummeret som en iMessage-enhed.

Det betyder, at iPhone-vennernes telefoner tror, at der skal kommunikeres via Apples servere i stedet for via teleoperatøren.

Det omtalte problem har tidligere betydet, at Apple er blevet sagsøgt af en frafalden iPhone-bruger, fordi der opstod bøvl med hendes besked-kommunikation, efter at hun var skiftet til en Samsung-telefon med Android.

Apple klar med nyt værktøj

Nu har Apple har så frigivet et værktøj, der på en nem måde lader de frafaldne iPhone-brugere afregistere deres telefonnummer fra iMessage.

"Du kan være nødt til at slå iMessage fra, hvis du nu bruger et produkt, der ikke er fra Apple, og ikke kan få sms'er eller tekstbeskeder, som nogen sender fra en iPhone, står der på en ny Apple-webside.

Hvis man stadig har sin gamle iPhone, kan manblot sætte sim-kortet i den og gå ind under indstillinger for at slå iMessage fra.

Det nye er dog, at dem, der allerede har skilt sig af med iPhonen, kan taste sit telefonnummer ind via Apples online-værktøj:

"Indtast det telefonnummer, som du ønsker at afregistrere fra iMessage, og vi sender dig en bekræftelseskode," skriver Apple.

Selskabet forklarer, at man herefter modtager en kode på seks cifre, der skal indtastes på hjemmesiden - og herefter skulle man altså definitivt have kappet båndene til iMessage.

Sådan fungerer iMessage

Apples iMessage er - for dem, der stadig bruger iPhone - på sin vis en fin tjeneste, fordi den lader brugerne kommunikere gratis med hinanden, som mange også kender det fra Facebook Messenger og WhatsApp.

Det smarte ved iMessage er så også, at tjenesten fungerer på tværs af iPhone, iPad og Mac, så man kan starte en samtale på en enhed og fortsætte på en anden.

iMessage er dog tilsyneladende så integreret i Apples univers, at brugerne kan få problemer, når de ønsker at skifte til en anden platform.

Forhåbentlig er det problem løst med det nye online-værktøj fra Apple, som du finder her.

Læs også:

Protester mod Apple-stavnsbånd: Nu reagerer Apple

Færdig med iPhone? Men Apple er slet ikke færdig med dig

Frafalden iPhone-bruger lægger sag an: Stavnsbundet til Apple




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Edgemo A/S
Salg af hardware, software, konsulentydelser og services inden for virtualiseret infrastruktur, cloud, datacenteret og unified communication.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Webinar: Tør du håndtere cyberberedskabet på egen hånd?

Der er akut behov for at øge visibilitet, indsigt og overblik, hvis man som virksomhed skal have en chance for at afværge og minimere skaden ved cyberangreb. Trusselsbilledet udvikler sig imidlertid så hastigt, at opgaven let vokser selv større virksomheder, med en eller flere dedikerede IT-sikkerhedsansvarlige, over hovedet. Bliv klogere på dette seminar.

22. september 2021 | Læs mere


GDPR i dagligdagen: Vedligeholdelse og tilsyn

Det er efterhånden ved at være noget tid siden, at vi blev introduceret til GDPR, og alle organisationer har med tiden fået styr på dataflow og håndteringen af persondata i organisationen. Mange valg har skulle træffes og det har krævet mange ressourcer. Få overblik over de seneste nye tiltag og udmeldinger fra Datatilsynet samt overblik over de seneste regler, og hvordan du håndterer dem.

23. september 2021 | Læs mere


Årets CISO 2021

I både offentlige og private organisationer er der behov for at uddanne, rekruttere og fastholde de bedste it-sikkerhedsfolk, fordi sikkerhedsudfordringerne konstant forandres. Derfor sætter vi fokus på best practice inden for it-sikkerhed, og vi vil samtidig fremhæve de personer i Danmark, der gør et ekstra stykke arbejde for at styrke den digitale sikkerhed. Vi hylder derfor årets CISO 2021 på denne konference.

05. oktober 2021 | Læs mere






Premium
Kæmpe it-problemer i det danske skattevæsen: Har kun kortlagt it-beredskabet for syv ud af 230 it-systemer
Statsrevisorerne skyder en sønderlæmmende kritik af Skatteministeriets it-beredskab af sted. It-beredskabet for kritiske forretningsprocesser "er utilfredsstillende og utilstrækkeligt," lyder det. I værste fald kan det ende med, at staten ikke kan opkræve skatter og afgifter, udbetale løn, SU, sociale ydelser og pension.
CIO
“Der har simpelthen været for få gråhårede medarbejdere involveret i den her udviklingsproces. Folk der ved, hvad der skal til”
"Vi havde ansat nogle unge mennesker i sandaler og med langt skæg for at bryde med det traditionelle it-setup. De her vakse unge mennesker fik også ret hurtigt bygget en supersmart applikation til virksomheden. Men den brager ned, da vi ruller den ud, og den fylder cirka 1,5 procent af alle transaktioner."
Job & Karriere
35-årig kvinde gik amok på hjemmekontoret efter fyring: ”De fjernede ikke min adgang, så jeg slettede p-drevet lol”
En 35-årig kvinde står anklaget for at have slettet 21,3 gigabyte data fra fællesdrevet efter, at hun blev fyret. Nu risikerer hun op til 10 års fængsel.
White paper
En opskrift på succes: Automatisér, byg videre på den eksisterende infrastruktur – og sæt kurs mod skyen
Læs hvordan en koncern satsede på en adoptiv, clouddreven fremtid – med udgangspunkt i standardisering, fleksibiitet og den eksisterende infrastruktur.