Dump:Youtube.

Se Googles open source-robot teste Android-telefoner

Google tester Android-telefoner med en robot, der er baseret på åben kildekode. Du kan se videoen her.

I et indlæg på Google+ fortæller François Beaufort, der arbejder i søgegigantens Chrome OS-afdeling, at selskabet anvender en helt speciel robot til at kontrollere efterslæb på Android- og Chrome OS-enheder.

Robotten er bygget af det finske firma OptoFidelity, og den har fået det passende navn 'TouchBot'.

Robotten anvendes nemlig til at trykke og swipe på skærmen ved hjælp af en serie definerede kommandoer.

Google har taget en video af TouchBot-testarbejde på en Android-skærm. Du kan se videoen nederst.

Hurtigtarbejdende medarbejder
Dele af videoen er taget med et højhastighedskamera, der giver et indblik i det, som øjet ikke kan opfange, når det handler, om hvordan skærmen responderer på berøringer.

Eksempelvis kan du se hvordan en lige linje, som tegnes nedover skærmen, egentlig er tegnet i små segmenter, der fases gradvist ind på skærmen. Og der er god brug for at få lidt hjælp til at følge med, for robotten kan arbejde rigtig hurtigt. 

TouchBot er baseret på åben kildekode, der kan hentes fra denne webside, hvis du selv vil bygge en robot, der kan tjekke din telefon.

De 'øvelser' som robotten udfører som scrolling, klik, tryk og bevægelser, kan du finde på denne side. Læs også:
Folk amok: Menneske-robotter udsolgt på et minut

Hasta la vista, baby - robotterne kommer og nakker dit job




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
ED A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Årets CIO 2020

Siden 2006 har vi hvert år kåret Årets CIO - en pris der kaster lys over det fantastiske arbejde, der bliver gjort rundt omkring i de danske organisationer for at høste det store forretnings-potentiale, der kan drives ud af it og digitalisering.

01. december 2020 | Læs mere


Customer Experience 2021 - fokus på CX-strategi og teknologi til at forankre kundeoplevelsen

De gode kundeoplevelser er altafgørende for virksomheden, og netop derfor er det nødvendigt at have fokus på CX-strategi og teknologi, der kan være med til at forbedre kundeoplevelsen endnu mere. Det kræver tid og ressourcer, men det gavner hele virksomheden på lang sigt.

03. december 2020 | Læs mere


Træf det rigtige cloud-valg: Hør om mulighederne med hybrid- og multi-cloud

Vi kan ikke komme udenom, at cloud-teknologien bare vokser og vokser. Den giver adgang til store fordele for din virksomhed, men det kræver at virksomheden træffer strategiske, arkitektoniske og teknologiske vælg. Få indblik i, hvordan ud kan få sikkerhed, release cycles og andet til at gå op i en højere enhed.

09. december 2020 | Læs mere





mest debatterede artikler

Premium
Her er Microsofts planer med Windows for 2021: Pønser på fire nye versioner
Windows 10 vil udkomme i et væld af nye afskygninger i det kommende år. Få overblikket her.
Computerworld
Stein Bagger gør comeback i ny branche: "De lignede et mafiahold, førte sig frem som nyrige og plaprede løs om urealistiske drømme"
Stein Bagger har skiftet navn og fører sig nu frem i store biler i en helt ny branche, skriver en dansk avis.
CIO
Podcast: Her er seks gode råd om ledelse og digitalisering fra danske top-CIO'er
The Digital Edge: Vi har talt med 17 af Danmarks dygtigste digitale ledere - og samlet deres seks bedste råd om digitalisering og ledelse. Få alle rådene på 26 minutter i denne episode af podcasten The Digital Edge.
Job & Karriere
Se Waoos forklaring: Derfor har selskabet fyret topchef Jørgen Stensgaard med omgående virkning
Waaos bestyrelse opsiger fiberselskabets topchef, Jørgen Stensgaard, der fratræder med omgående virkning. Se hele forklaringen fra Waao her.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.