Artikel top billede

Youtube-skærmdump fra Twitters nye tv-reklame i USA.

Fyringspresset Twitter præsenterer 'idiotisk' reklame i stort tv-fremstød

Twitter har med en 30 sekunders reklame sat sindene i kog på sit eget sociale medie. Folk måber, raser og roser det sociale medie for dets første store tv-reklamekampagne. Du kan selv se og bedømme Twitters tv-reklame her.

Det sociale medie Twitter har for nyligt lanceret sin første store tv-kampagne målrettet de amerikanske baseball-fans, hvor Twitter samtidig ønsker at promovere sin Moments-funktionalitet.

Men slutresultatet for det store sociale medie, der med tiltrædelsen af sin nye topchef Jack Dorsey er gået i gang med at fyre knap 10 procent af sin 4.000 personers arbejdsstyrke, er noget værre miskmask, mener flere smagsdommere på nettet.

Læs også: It-giganter slås om de bedste it-folk med alternative metoder: Sådan får de nu fat i de bedste

Den 30 sekunder lange og relativt hurtigklippede reklame er ironisk nok et hot diskussionsemne på Twitters eget medie.

Blandt andre den digitale mediestrateg, baseball-fan og Twitter-storbruger George Nimeh fra Berlin School of Creative Leadership anklager reklamen for at være uforståelig for folk uden kendskab til Twitter.

George Nimeh fremhæver følgende bemærkning fra en af sine egne følgere, som en ganske præcis beskrivelse af Twitters nye tv-reklamefremstød i USA:

"Den reklame får Twitter, som jeg elsker, til at ligne en spredt, uappetitlig klynge af idioti."

Bruger de selv Twitter?

Tv-reklamen viser forskellige øjeblikke i amerikansk baseball, hvor sæsonen netop er kastet i gang.

Tv-spottet er produceret af TBWA\Chiat\Day, hvor sidstnævnte stod bag Apples legendariske '1984'-reklame for Macintosh.

Men trods reklame-stjernedrysset er den danske reklamekonsulent Andreas H. Mølleskov fra reklamebureaet Advice heller ikke ligefrem imponeret.

"Reklamen fungerer ikke rigtigt visuelt, og budskabet er mudret. Det virker næsten som om, at dem, der har lavet reklamen, ikke selv bruger Twitter," siger Andreas H. Mølleskov til Computerworld.

Bedøm selv

Han er selv storforbruger af Twitter, og bruger det sociale medie rigtig meget under blandt andet Premier League-fodboldkampe fra England, hvor mediet fungerer som en stor sofagruppe af selvudnævnte fodboldeksperter.

"Twitter målretter reklamen mod baseball-fans, fordi de mangler sportsfans inde på deres medie. Men det virker lidt skudt forbi målet, fordi brugen af Twitter på stadion ikke rigtigt virker, selvom det virker fint som second screen, når man sidder hjemme i sofaen," lyder skudsmålet fra Andreas H. Mølleskov.

Du kan selv se og bedømme Twitters første deciderede tv-promovering her, efter selskabet i 2012 forsøgte sig med en enkeltstående reklame for sin kommunikationsplatform.

Læs også: 
Dansk it-direktør efter vild shit-storm over spil: "Det er rent pøbelvælde på sociale medier"




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
NIS2 - Sådan forbereder du din virksomhed til den store dag med ny EU-lovgivning om cybersikkerhed

NIS2 er et nyt EU-direktiv, som pålægger medlemslandene at sikre, at udbydere af kritisk infrastruktur og tjenester har passende sikkerhedsforanstaltninger på plads til at styre cyberrisici og opretholde modstandsdygtighed i tilfælde af en hændelse. Du skal være klar fra dag et – ellers vanker der bøder.

26. september 2023 | Læs mere


Er der en vej uden om usikker, kostbar og kompleks clouddrift?

Få indsigt i konklusionerne fra en nylig, storstilet undersøgelse fra Computerworld og Veritas med svar fra mere end 100 danske IT-topchefer i detaljer om deres erfaringer med de seneste års bevægelse mod cloudbaserede platforme og services. Derudover får du bud på, hvordan man som virksomhed både høster fordelene ved øget clouddrift og et stigende antal leverandører. Vel at mærke samtidig med, at man får det overblik, som gør det muligt at drive infrastrukturen sikkert og effektivt.

05. oktober 2023 | Læs mere


OT-sikkerhed i produktionsmiljøer - hvor kommer truslerne fra og hvordan opnår I optimal modstandsdygtighed overfor cyberangreb?

Til trods for den intense fokus på cybersikkerhed og NIS2 er mange produktionsvirksomheder og organisationer stadig usikre på, hvad de konkret skal gøre for at sikre, at de lever op til direktivets nye skærpede krav, når det gælder risikostyring, dokumentation og indberetning samt kravene om at garantere sikkerheden igennem hele forsyningskæden – og det ansvar, der følger med.

10. oktober 2023 | Læs mere