Direktør i konsulenthuset Delegate, Peter Østergaard, kan for andet år i træk smykke sig med titlen som en af landets bedste it-arbejdspladser.

Her er Danmarks bedste it-arbejdsplads: Vi er stolte, når vi går på arbejde

Nærvær, gensidighed og anerkendelse er de tre værdier, der gør vores medarbejdere stolte over deres arbejde, siger direktør for Danmarks bedste it- arbejdsplads.

Mening med at gå på arbejde og god ledelse.

Der er de to fiksstjerner, som direktør i it-konsulenthuset Delegate, Peter Østergaard, orienterer sig efter.

Firmaet er netop - for tredje gang - blevet udpeget som vinder i konkurrencen Great Place To Work, hvor medarbejdere giver karakterer for ledelse, arbejdsmiljø og virksomhedskultur på deres arbejdsplads.

"Det, der nok gør mig allermest stolt og glad, er, at tæt på 100 procent af vores medarbejdere ubetinget siger, at de er stolte over at arbejde i Delegate - at de kan identificere sig med deres arbejdsplads, og at de kan se en mening med det, de laver," lyder det fra Peter Østergaard.

I forhold til sidste års udgave af Great Place to Work har Delegate udvidet bemandingen til 54 ansatte, og er dermed akkurat stor nok til at rykke fra kategorien "mindre it-arbejdspladser" til gruppen af "store arbejdspladser".

Men de værdier - nærvær, gensighed og anerkendelse - som Delegate bygger på, er der trods vokseværket ikke rykket ved, fortæller Peter Østergaard, som understreger, at værdierne er noget der skal udmøntes konkret hver eneste dag.

Ikke nok at sige tingene én gang
"Vores værdier er en guideline for, hvordan vi styrer virksomheden, og hvordan vi kommunikerer med vores ansatte. Når man er en virksomhed, der vokser, skal man for eksempel huske, at det ikke er nok at sige tingene en gang. Det er en kommunikationsmæssig udfordring, som jeg har måttet lære. Det er jo ikke sådan, at bare fordi man har sagt noget en gang, at så er det åbenlyst for alle, hvad der er vores vision," siger Peter Østergaard.

Han lægger især vægt på anerkendelse, som et centralt værktøj i firmaets hverdag - og det gælder også i relationen til firmaets kunder, hvor et af målepunkterne er, om også kunderne giver anerkendelse for veludført arbejde.

"Vi er meget fokuseret på at levere et stykke arbejde, som giver vores medarbejdere en anerkendelse for at have leveret en god løsning. Men vi taler også åbent og ærligt om både de gode og mindre gode ting, når vi for eksempel har været til et kundemøde. Det arbejder vi med at gøre til en del af vores kultur," siger Peter Østergaard.

En af de helt lavpraktiske konsekvenser af Delegates værdier, er, at firmaet helst undgår "body-shopping", hvor en medarbejder bliver udlånt til en kunde over en længere periode.

"Det gør vi som udgangspunkt ikke. Det er på forhånd svært at definere, hvad kunden får ud af det. Og det passer dårligt med vores ønske om, at kunden skal kunne anerkende vores medarbejder og vores firma for at have skabt værdi for kunden," forklarer Peter Østergaard.

Læs også:

Yammer og masser af initiativ kan erstatte en HR-afdeling




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer & Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital HowTo: Sikkerhedstrusler

Under corona-krisen er antallet af cybertrusler steget med 33 procent. Det er særligt phishing-angreb, som oversvømmer mange virksomheder i de her dage. Corona-virussen har skabt en ny mulighed for at lokke uopmærksomme internetbrugere til at klikke på inficerede links. Nogle virksomheder oplever at op mod halvdelen e-mails, der sendes til dem, kommer fra it-kriminelle.

19. august 2020 | Læs mere


Digital HowTo: ERP – få optimal udnyttelse af dine store mængder af værdifulde data i den digitale transformation

Få indblik i, hvordan alle virksomheder kan optimere deres kritiske processer og hvordan du realiserer det uforløste potentiale gennem denne procesoptimering. Du får indsigt i forretnings-processer, digital værdiskabelse og teknologi, der har hjulpet mange virksomheder på vej med deres digitale transformation.

20. august 2020 | Læs mere


Digital HowTo: Fremtidens It service management - optimer dit setup med de nyeste teknologier

Det er vigtigere end nogensinde at have styr på kerneopgaverne i virksomhedens it-drift. Fra monitorering af systemerne til udrulning af applikationer, håndtering af service desken og alle udfordringerne med it-sikkerheden. Kom og bliv klogere på mulighederne for automatisering og optimering med ITSM og den nyeste robotteknologi.

21. august 2020 | Læs mere






Premium
Disse 10 certificeringer giver den højeste løn: Cloud er helt i top
Det er især cloud-certificeringer, der giver en høj gennemsnitsløn. Det viser en undersøgelse, der samtidig slår fast, at det godt kan betale sig at lade sig certificere. Tjek de 10 certificeringer, der giver mest i løn her.
Computerworld
YouSee lancerer ny streamingtjeneste i Danmark
Efter sommerferien går YouSee i luften med et nyt streamingtilbud til danskerne, der beskrives som et af verdens mest streamende folkefærd.
CIO
Torben Fabrin og Arla måtte på få dage omstille hele deres produktion da coronaen ramte
Da coronaen ramte verden måtte mejerigiganten Arla på få dage omstille sin produktion. Samtidig voksede salget massivt til supermarkeder mens institutioner og restauranter gik næsten i stå. Hør hvordan Arla kom gennem krisen ved blandt andet være klar med realtime analytics.
Job & Karriere
På jagt efter et it-job i Jylland? Her er 10 stillinger fra Aabenraa til Aalborg, der ledige netop nu
Vi har fundet en række spændende stillinger til dig, der jagter et it-job. Her kan du vælge og vrage mellem ledige stillinger lige fra Aabenraa til Aalborg.
White paper
Hvad skal der til for at opgradere fra Dynamics AX til 365?
En del virksomheder står - eller vil snart stå - over for et vigtigt valg. Skal vi opgradere fra Microsoft Dynamics AX til 365? I denne folder kan du se, hvordan du får det bedste beslutningsgrundlag med en struktureret proces for at analysere, klassificere og afveje alle de vigtige aspekter. DU FÅR BLANDT ANDET SVAR PÅ DISSE SPØRGSMÅL: • Hvorfor er forarbejdet vigtigt? • Hvilke områder skal afdækkes? • Hvordan kommer jeg i gang?