Danske elektronik-kæmper før Black Friday: Lige nu aner vi ikke, hvad vi har på tilbud fredag

Black friday er et cirkus af tilbud på alt fra smartphones til køleskabe. Du kan spare tusindvis af kroner, men det er ikke til at vide, hvor du kan købe til hvilken pris på fredag. For selv butikkerne ved ikke, hvad de skal sælge. Kom med ind i tilbudskrigens hemmelige verden.

Artikel top billede

Foto: skærmdump, Fona (Foto: Fona)

'Black Friday' er efterhånden ved at blive en fast del af tilbudskalenderen.

Igen i år vil en lang række butikker forsøge at lokke med store rabatter på eftertragtede varer, og elektronik-kæderne er også med.

På hjemmesiderne lokkes der allerede med besparelser på mere end 50 procent, og dette skulle egentlig være en historie om de vildeste it-tilbud til 'Black Friday,' men det har vist sig at være nemmere sagt end gjort at få fat i de gode tilbud.

Læs også: Fortæl os, hvad du er interesseret i på Black friday

Ingen ved, hvad de skal sælge
Ingen vil nemlig underbydes af konkurrenterne.

Så efter en halv dags rundringning til pressefolk og salgschefer, hvor de, som faktisk svarede, alle holdt sig til spændende variationer over temaet "Vi vil ikke fortælle dig noget konkret, men det bliver vildt godt," stod det klart, at de fleste slet ikke ved, hvad der kommer på tilbud på 'Black Friday'.

Hos Proshop.dk er det kun en lille lukket kreds af marketingmedarbejdere og indkøbere, som ved, hvilke tilbud netbutikken åbner ballet med natten mellem torsdag og fredag.

"For at undgå, at der bliver snakket for meget, har vi besluttet at holde det i en lille gruppe. Det er nogle indkøbere og så os i marketing, der ved, hvilke tilbud vi kommer med," forklarer marketingschef Mikael Kolding.

Det kan virke som en lidt overforsigtig tilgang, men sammenlignet med konkurrenten Komplett.dk, er der nærmest tale om lemfældig omgang med statshemmeligheder.

"De eneste, som ved hvilke tilbud, vi kommer med på fredag, er de enkelte indkøbere, og de ved kun, hvilke tilbud de selv har købt til deres vareområde," lyder det fra brand og media manager hos Komplett, Morten Beutelmann.

Lige nu er der altså ikke en eneste medarbejder hos Komplett.dk, som kender alle tilbud. Det ændrer sig på torsdag.

"Torsdag formiddag er der én mand i hele virksomheden, som kender alle vores tilbud, og det er ham, som lægger dem op i systemet. Sidst på dagen er tilbuddene oversat til vores tre skandinaviske netbutikker, og så kender de to oversættere også alle vores tilbud."

Logisk set må lagermedarbejderne kunne komme med et kvalificeret bud på, hvad der kommer på udsalg, når hylderne pludselig bugner, men det er der også tænkt på.

Hos Proshop.dk kommer varerne ind som en del af den generelle polstring af varelageret til julehandelen, og på Komplett.dks lager er det endnu mere umuligt for nogen at lure sig frem til black friday tilbuddene.

"Vi bestiller jo varer hjem for op til tre måneder af gangen, så i varemodtagelsen ligner det jo bare et almindeligt indkøb, og selve vores lager er robotiseret," fortæller Morten Beutelmann.

Så hvis du vil vide, hvad der kommer af tilbud, må du pænt vente oppe ved din computer natten mellem torsdag og fredag. De fleste netbutikker lægger nemlig hårdt ud allerede ved midnat.

Læs også: Danske net-butikker i knæ på grund af Black Friday - Danskerne vælter ind

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Andre events | Valby

    CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

    Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

    Infrastruktur | Frederiksberg

    Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

    Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

    Se alle vores events inden for it

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Cyberdivisionen søger IT-supporterelever til Lokal IT Servicecenter i Region Hovedstaden

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Network Engineer

    Nordjylland

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Cyberdivisionen søger en IT-supporterelev til Almegård Kaserne på Bornholm

    Bornholm

    Netcompany A/S

    Test Consultant

    Nordjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly