Telenor binder nu 36.000 ansatte sammen med intern Facebook-løsning

Teleselskabet Telenor går nu i gang med at bruge Facebook som et supplement til intranettet. Løsningen skal binde virksomhedens mange ansatte tættere sammen, og pilotprojektet er netop skudt i gang. Læs om planerne her.

Artikel top billede

Facebook at work skal samle kommunikationen i Telenor.

Kan Facebook bruges i arbejdsmæssig sammenhæng?

Det mener man i hvert tilfælde hos teleselskabet Telenor, der er med i et pilotforsøg, hvor firmaets ansatte skal bindes sammen via løsningen.

Der er tale om en intern løsning, hvor det kun er de ansatte i virksomheden, der kan se med, når der postes nye beskeder eller likes.

Firmaet har allerede et intranet, men kommunikationsdynamikken fra Facebook skal være med at til at gøre samarbejdsværktøjet mere levende.

Løsningen blev i går præsenteret via en videokonference for firmaet ansatte, så det er helt nyt selv indenfor firmaet vægge.

"Vi fik det første glimt af løsningen i går. Det ser meget spændende ud," siger pressechef i Telenor i Danmark, Tom Lehn-Christiansen.

"Vi glæder os meget til at komme i gang og udforske mulighederne, for det bliver en proces, hvor vi skal prøve os frem, og et spændende supplement til vores eksisterende løsninger." 

De ansatte anvender deres normale Facebook-login til intranetløsningen, men alle informationer forlader ikke Telenor.

Læs mere om Facebook at work her: Facebook at Work: Her er argumenterne for og imod at bruge den nye tjeneste

60.000 virksomheder står i kø for at prøve

Facebooks virksomhedsløsning er fortsat i en betaversion, men der står allerede 60.000 virksomheder i kø for at få lov til at afprøve den, skriver Computerworld i Sverige.

Og Telenor er altså en af dem, der nu er sluppet gennem nåleøjet.

De 36.000 ansatte skal således igang med at bygge et socialt firmanetværk.

"Det er et naturligt skridt for os at skabe en digital tænketank blandt vores medarbejdere. Flere grupper indenfor virksomheden har allerede Facebook-grupper til kommunikation, men det giver langt bedre mening, at vi flytter dem ind bag virksomhedens egne vægge," siger Tom Lehn-Christiansen til Computerworld.

Formålet er at skabe et digitalt miljø, der skal styrke engagement og videndeling i firmaet.

Ligeledes ønsker man at flytte dele af den interne kommunikation fra mail til Facebook.

De gamle systemer kommer dog stadig til at hænge ved.

At en stor teleoperatør bliver kunde hos Facebook, giver en indikation om, hvilket marked Facebook vil forsøge at tilføje til kundelisten i de næste år.

Læs også:

Her er de mest populære chat-tjenester

Turbo på intranet-udviklingen: Så hurtigt bliver de bedste intranet udviklet

Vi nægter at droppe emailen: Slår alle andre værktøjer på jobbet

Facebook at Work: Her er argumenterne for og imod at bruge den nye tjeneste

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S