Artikel top billede

Facebook at work skal samle kommunikationen i Telenor.

Telenor binder nu 36.000 ansatte sammen med intern Facebook-løsning

Teleselskabet Telenor går nu i gang med at bruge Facebook som et supplement til intranettet. Løsningen skal binde virksomhedens mange ansatte tættere sammen, og pilotprojektet er netop skudt i gang. Læs om planerne her.

Kan Facebook bruges i arbejdsmæssig sammenhæng?

Det mener man i hvert tilfælde hos teleselskabet Telenor, der er med i et pilotforsøg, hvor firmaets ansatte skal bindes sammen via løsningen.

Der er tale om en intern løsning, hvor det kun er de ansatte i virksomheden, der kan se med, når der postes nye beskeder eller likes.

Firmaet har allerede et intranet, men kommunikationsdynamikken fra Facebook skal være med at til at gøre samarbejdsværktøjet mere levende.

Løsningen blev i går præsenteret via en videokonference for firmaet ansatte, så det er helt nyt selv indenfor firmaet vægge.

"Vi fik det første glimt af løsningen i går. Det ser meget spændende ud," siger pressechef i Telenor i Danmark, Tom Lehn-Christiansen.

"Vi glæder os meget til at komme i gang og udforske mulighederne, for det bliver en proces, hvor vi skal prøve os frem, og et spændende supplement til vores eksisterende løsninger." 

De ansatte anvender deres normale Facebook-login til intranetløsningen, men alle informationer forlader ikke Telenor.

Læs mere om Facebook at work her: Facebook at Work: Her er argumenterne for og imod at bruge den nye tjeneste

60.000 virksomheder står i kø for at prøve

Facebooks virksomhedsløsning er fortsat i en betaversion, men der står allerede 60.000 virksomheder i kø for at få lov til at afprøve den, skriver Computerworld i Sverige.

Og Telenor er altså en af dem, der nu er sluppet gennem nåleøjet.

De 36.000 ansatte skal således igang med at bygge et socialt firmanetværk.

"Det er et naturligt skridt for os at skabe en digital tænketank blandt vores medarbejdere. Flere grupper indenfor virksomheden har allerede Facebook-grupper til kommunikation, men det giver langt bedre mening, at vi flytter dem ind bag virksomhedens egne vægge," siger Tom Lehn-Christiansen til Computerworld.

Formålet er at skabe et digitalt miljø, der skal styrke engagement og videndeling i firmaet.

Ligeledes ønsker man at flytte dele af den interne kommunikation fra mail til Facebook.

De gamle systemer kommer dog stadig til at hænge ved.

At en stor teleoperatør bliver kunde hos Facebook, giver en indikation om, hvilket marked Facebook vil forsøge at tilføje til kundelisten i de næste år.

Læs også:

Her er de mest populære chat-tjenester

Turbo på intranet-udviklingen: Så hurtigt bliver de bedste intranet udviklet

Vi nægter at droppe emailen: Slår alle andre værktøjer på jobbet

Facebook at Work: Her er argumenterne for og imod at bruge den nye tjeneste




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Nye muligheder - ny værdi. Få mere ud af Microsoft Dynamics 365 CE - med særligt fokus på kunstig intelligens (AI)

Kunstig intelligens, stemmegenkendelse, Open AIs meget omtalte ChatGPT, integrationer til Outlook, Teams og meget mere. Microsoft Dynamics 365-platformen byder på masser af muligheder for at øge produktiviteten, forbedre kundeservicen, få bedre indsigt i forretningen og i det hele taget rykke fra konkurrenterne.

29. marts 2023 | Læs mere


Enterprise Architecture Day 2023: Strategi styring og sikkerhed

Mange it-afdelinger har de seneste år har oprustet på it-arkitektursiden. Både gennem individuelle ansættelser og med oprettelse af egentlige arkitektafdelinger. Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu?

30. marts 2023 | Læs mere


Seminar: Optimér databasen og styrk kritiske processer på tværs af platform, cloud og on-premise

Det er lettere sagt end gjort at optimere databasemiljøet i en hybrid, distribueret infrastruktur, hvor funktionalitet og stabilitet er afhængig af en lang række integrationer med platforme og teknologier fra talrige leverandører. Derfor sætter vi fokus på, hvordan du som DBA’er, infrastrukturspecialist eller IT-chef får de bedste forudsætninger for at lykkes med indsatsen. Du får konkret og opdateret viden om værktøjer og kompetencer, der gør det muligt at løfte opgaven i din virksomhed. Uanset om I satser på Oracle DB, Microsoft SQL eller PostgreSQL på eksempelvis IBM Cloud – eller en blanding heraf.

30. marts 2023 | Læs mere