Stor dansk netbank presset i knæ på lønningsdagen - kunderne kan ikke logge ind

Netbanken hos Jutlander Bank kan - igen - ikke klare presset i forbindelse med lønningsdagen. Umuligt at logge ind, lyder meldingen fra kunder.

Artikel top billede

Kunder hos Jutlander Bank - der er resultatet af en fusion af Sparekassen Himmerland og Sparekassen Hobro - har mere end svært ved at komme ind i netbanken i dag, fredag, hvis de vil tjekke, om lønnen er gået ind.

"Vi oplever i øjeblikket meget lange svartider på NetBank og MobilBank. Der arbejdes på en løsning," lyder overskriften på bankens forside. 

En kilde fortæller dog til Computerworld, at den også var gal i forbindelse med sidste bankdag i marts måned, hvor det ligesom nu var svært eller helt umuligt at logge sig på netbanken.

Opdatering: Flere danske banker i knæ: Ramt af alvorlige netbank-problemer

Behov for mere server-kraft?

Den melding bekræftes blandt andet på Jutlander Banks Facebook-side, hvor personalet må meddele:

"Vi arbejder på at løse problemet - der kommer info når svartiderne igen er normale."

Hertil svarer en kunde: "Det er også et tilbagevendende problem, når man forsøger at gå ind i app'en på en lørdag."

Og en anden kunde skriver kort og godt: "Måske I skulle have en større server."

Også på Trustpilot kan man læse, at det ikke er første gang, at Jutlander Bank har problemer med netbanken:

"Netbank nede - igen igen," lyder en kommenar fra den 31. marts,

"Har egentlig været glad for banken, men en netbank der er nede i timevis er ikke acceptabelt. Det er heller ikke god kundeservice først at skrive at hjemmesiden er nede, når man kontakter it-supporten. Stram op og prioritér at få det fixet. Alt andet er uprofessionelt og I mister kunder på det!" 

Jutlander Bank fik i 2015 et resultat på 239 millioner kroner før skat og 195 millioner kroner efter skat. Banken har 448 medarbejdere på 24 forskellige adresser.

Computerworld har talt med Jutlander Bank, der erkender, at det er uheldigt og voldsomt irriterede for banken og bankens kunder, at netbanken ikke fungerer - men at det er hos driftsselskabet SDC, at problemet ligger.

Opdatering: Flere danske banker i knæ: Ramt af alvorlige netbank-problemer

Event: SAP Excellence Day 2026

It-løsninger | Nordhavn

Få konkrete erfaringer med S/4HANA, automatisering og AI i praksis. Hør hvordan danske virksomheder realiserer gevinster og etablerer effektive SAP-løsninger. Vælg fysisk deltagelse hos SAP eller deltag digitalt.

24. februar 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Nikolaj Vesterbrandt som Datateknikerelev ved netIP's afdeling i Rødekro. Han er uddannet IT-supporter ved Aabenraa Kommune og videreuddanner sig nu til Datatekniker. Nyt job