Facebook koger over af vrede danskere efter stribevis af Yousee-nedbrud - hvornår får vi svar?

Adskillige danske Yousee-kunder må efter nytårsaftens store nedbrud kigge forgæves på deres husaltre i form af computere og tv-skærme, der igen ikke viser det, der bliver betalt for. Læs her, hvordan Yousee-kunderne reagerer på Facebook.

Yousees kommentarfelt på det sociale medie Facebook er rød- og hvidglødende af indlæg fra frustrerede kunder, som knap tre døgn efter det store tv-nedbrud nytårsaften oplever nye problemer.

I skrivende stund er der i gennemsnit indløbet et indlæg hvert andet minut fra frustrerede Yousee-kunder.

Frustrationerne går på alt fra ombyttede tv-signaler, sløv afvikling af musik, internettet er nede, manglende tekst-tv, manglende forklaring på nedbruddet nytårsaften samt besked fra én kunde, som ikke helt forstår, hvad der foregår på tv.

"Jeg er simpelthen SÅ træt af, at mine kanaler kører på finsk, og at kanalerne på yousee.tv ikke er, hvad de giver sig ud for. Hverken i nuværende eller tidligere programmer. Så kommer der helt andre kanaler frem. Come on - få nu styr på det," hedder det i indlægget fra en Yousee-kunde.

Iblandt brokkeriet er der også almindelige kundeforespørgsler om priser, produkter og generelle oplysninger om, at eksempelvis Yousees musik-app til Android bruger for meget batteri.

Svarer ikke længere
Yousee har selv senest opdateret sin Facebook-profil klokken 22:53 1. januar 2017, hvor tv- og teleselskabet beklager for nedbruddet og forklarer, at de sidste smårettelser er ved at blive udbedret.

De såkaldte smårettelser florerer dog videre på tredje døgn, og antallet af aktuelle fejlmeddelelser på Yousees driftsinformation er steget en anelse fra 114 ved middagstid til 121 tirsdag eftermiddag.

Også de enkelte kundehenvendelser er tech-giganten stoppet med at svare på, efter Yousee seneste direkte kundesvar faldt tirsdag morgen ved 09:00-tiden.

Yousee har tidligere i dag forklaret til Computerworld, at selskabet er i fuld gang med analysearbejdet, som fortsat pågår.

"Så længe det pågår, har vi ikke nogen kommentarer om årsagen. Vi har ikke en tidshorisont for, hvornår vi kan melde mere," lyder det fra Yousees presseafdeling til Computerworld.

Kom ud af jeres sorte hul
Yousee har tidligere på det dugfriske år udsendt en officiel mail-undskyldning underskrevet af Jaap Postma, direktør for Yousee.

Heri beklages der dybt, og direktøren fortæller om et plaster på såret i form af en underholdningsoplevelse.

Hvad denne oplevelse præcis består af, er dog lige så uvist som, hvad der ligger til grund for de talrige Yousee-nedbrud de første tre dage af 2017.

"Hvornår har i tænkt jer at komme ud a jers sortehul og sende alle jers kunder en forklaring," som en kunde opsummerer det på vegne af Yousees op mod 1,3 millioner kunder.

Læs også:
YouSees kæmpe-nedbrud nytårsaften: Situationen kan være alvorlig

Yousee ramt af domino-effekt fra nytårsaften: Nu er der nye fejl på tv i hele Danmark




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Edgemo A/S
Salg af hardware, software, konsulentydelser og services inden for virtualiseret infrastruktur, cloud, datacenteret og unified communication.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Roundtable: Start opgøret med kompleksitet og det manglende overblik: Få styr på mulighederne og planen

Overblik og kompleksitet er derfor i fokus på dette digitale roundtable, hvor vi deler erfaringer fra digitale ledere i danske virksomheder. Her kan du blandt andet kan høre om, hvordan du bedst muligt sikrer dig overblik og reducerer kompleksiteten af dine it-systemer.

09. marts 2021 | Læs mere


Inspiration til dit næste skridt med Microsoft Dynamics 365

Med Microsoft Dynamics 365 har Microsoft forsøgt at samle alle de grundlæggende funktioner, som en virksomhed har brug for, og de arbejder sammen ved hjælp af smarte virksomhedsapps og en fælles datamodel.

16. marts 2021 | Læs mere


Computerworld Digital Summit Days 2021: Sæt kursen med de rigtige it-beslutninger

Tre dage med unik viden og inspiration til din digitale organisation. Temaerne er digitalisering, it-sikkerhed og intelligent ERP. Du kan være med, når vi sætter ideerne, eksemplerne og de gode digitale erfaringer i centrum. Det sker gennem interaktive debatpaneler, konkrete erfaringer og oplagte keynotes.

23. marts 2021 | Læs mere






Premium
Ny topchef skal lede det danske it-sikkerhedsfirma CSIS mod nye internationale markeder
CSIS' nye topchef, Daniel Shepherd kommer til at stå i spidsen for selskabets ekspansion i nye markeder.
Computerworld
Apples næste MacOS rummer en potentiel bombe for udvalgte Mac-brugere
Brugere af Apples nyeste Macbooks og Macs kan opleve at visse apps ikke længere vil fungere i udvalgte regioner.
CIO
Har du rost din mellemleder i dag? Snart er de uddøde - og det er et tab
Computerworld mener: Mellemledere lever livet farligt: Topledelsen får konstant ideer med skiftende hold i virkeligheden, og moden går mod flade agile organisationer. Men mellemlederen er en overset hverdagens helt med et kæmpe ansvar. Her er min hyldest til den ofte latterliggjorte mellemleder.
Job & Karriere
IBM Danmark trækker tilbud om frivillige fratrædelser tilbage for stort antal ansatte: "IBM har taget røven på sine ansatte"
Som led i IBM Danmarks store fyringsrunde fik 130 ansatte grønt lys til at forlade selskabet på en frivillig fratrædelsesordning. Men nu har IBM Danmark trukket det oprindelige tilbud tilbage for størstedelen af de ansatte.
White paper
Fri medarbejdermobilitet - med digital bodyguard
Om at gå fra adgangsstyring på personniveau til adgangsstyring på desktopniveau. I takt med at flere og flere medarbejdere arbejder remote og logger på jeres systemer og netværk uden for virksomhedens sikkerhedsværn, risikerer de at efterlade døren til forretningen på klem. Dermed bliver endpoints som pc’ere, Mac’s og servere et oplagt mål for hackere, som vil ind i virksomhedens infrastruktur. I blandt sker det også, at medarbejdere udnytter deres privilegerede adgangsrettigheder til skadelige formål. Det er derfor mere aktuelt end nogensinde at rette opmærksomheden mod jeres endpoints og de rettigheder, der ligger her.