Artikel top billede

Facebook koger over af vrede danskere efter stribevis af Yousee-nedbrud - hvornår får vi svar?

Adskillige danske Yousee-kunder må efter nytårsaftens store nedbrud kigge forgæves på deres husaltre i form af computere og tv-skærme, der igen ikke viser det, der bliver betalt for. Læs her, hvordan Yousee-kunderne reagerer på Facebook.

Yousees kommentarfelt på det sociale medie Facebook er rød- og hvidglødende af indlæg fra frustrerede kunder, som knap tre døgn efter det store tv-nedbrud nytårsaften oplever nye problemer.

I skrivende stund er der i gennemsnit indløbet et indlæg hvert andet minut fra frustrerede Yousee-kunder.

Frustrationerne går på alt fra ombyttede tv-signaler, sløv afvikling af musik, internettet er nede, manglende tekst-tv, manglende forklaring på nedbruddet nytårsaften samt besked fra én kunde, som ikke helt forstår, hvad der foregår på tv.

"Jeg er simpelthen SÅ træt af, at mine kanaler kører på finsk, og at kanalerne på yousee.tv ikke er, hvad de giver sig ud for. Hverken i nuværende eller tidligere programmer. Så kommer der helt andre kanaler frem. Come on - få nu styr på det," hedder det i indlægget fra en Yousee-kunde.

Iblandt brokkeriet er der også almindelige kundeforespørgsler om priser, produkter og generelle oplysninger om, at eksempelvis Yousees musik-app til Android bruger for meget batteri.

Svarer ikke længere

Yousee har selv senest opdateret sin Facebook-profil klokken 22:53 1. januar 2017, hvor tv- og teleselskabet beklager for nedbruddet og forklarer, at de sidste smårettelser er ved at blive udbedret.

De såkaldte smårettelser florerer dog videre på tredje døgn, og antallet af aktuelle fejlmeddelelser på Yousees driftsinformation er steget en anelse fra 114 ved middagstid til 121 tirsdag eftermiddag.

Også de enkelte kundehenvendelser er tech-giganten stoppet med at svare på, efter Yousee seneste direkte kundesvar faldt tirsdag morgen ved 09:00-tiden.

Yousee har tidligere i dag forklaret til Computerworld, at selskabet er i fuld gang med analysearbejdet, som fortsat pågår.

"Så længe det pågår, har vi ikke nogen kommentarer om årsagen. Vi har ikke en tidshorisont for, hvornår vi kan melde mere," lyder det fra Yousees presseafdeling til Computerworld.

Kom ud af jeres sorte hul

Yousee har tidligere på det dugfriske år udsendt en officiel mail-undskyldning underskrevet af Jaap Postma, direktør for Yousee.

Heri beklages der dybt, og direktøren fortæller om et plaster på såret i form af en underholdningsoplevelse.

Hvad denne oplevelse præcis består af, er dog lige så uvist som, hvad der ligger til grund for de talrige Yousee-nedbrud de første tre dage af 2017.

"Hvornår har i tænkt jer at komme ud a jers sortehul og sende alle jers kunder en forklaring," som en kunde opsummerer det på vegne af Yousees op mod 1,3 millioner kunder.

Læs også:
YouSees kæmpe-nedbrud nytårsaften: Situationen kan være alvorlig

Yousee ramt af domino-effekt fra nytårsaften: Nu er der nye fejl på tv i hele Danmark




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Erhvervsakademiet Lillebælt
Udvikling og salg af klassebaseret undervisning, blandt andet inden for multimedie og it.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere