CW-læsere fælder dom over omstridt webbureau: "Forsøger at bondefange. Så er der nogen der falder i, og andre der ikke gør"

Er det bondefangeri eller sløseri, når en enkeltmandsvirksomhed ikke kan gennemskue konsekvenserne af at underskrive en kontrakt med et webbureau? Det er der vidt forskellige meninger om, som du kan læse her.

Artikel top billede

(Foto: Dan Jensen)

Efter to Computerworld-artikler om Regin Jensens oplevelser med webbureauet Business Solution er den efterfølgende debat på vej i det rødglødende farvespektrum.

Flere debattører bakker op omkring Regin Jensens oplevelser og kan støde til med lignende fortællinger i nærkamp med Business Solution-sælgere.

Eksempelvis går ordet "bondefanger" igen i flere indlæg ovenpå de to artikler, hvor Regin Jensen først fortæller sin egen historie, hvorefter Business Solution kommer til orde og forklarer sine handlinger og initiativer til opstramninger af forretningsmetoderne.

"De forsøger at bondefange. Så er der nogen der falder i og andre der ikke gør. Føj for et firma. De mærker den sociale shitstorm nu og det er fortjent," skriver en Computerworld-debattør eksempelvis om webbureauets forretningsmetoder.

Læs også: Dansk webbureau havnet i shitstorm på Facebook: "Vi føler os lidt magtesløse, for vi jo ikke kan styre, hvad folk skriver på nettet"

En anden debattør mener, at den negative omtale kan ramme selskabet på dets fremtidige indtjening.

"Bondefangeri, og når det rygtes, så er der ingen der gider dem," lyder dommen.

Påstand mod påstand

En anden debattør forsikrer om, at vedkommende i lighed med Regin Jensen har oplevet, at Business Solution-sælgere har kontaktet dem med en salgspitch, der bliver indledt med "et godt tilbud" fra "et nystartet webbureau", som leder efter referencekunder i nærområdet.

"Da jeg ikke havde interesse for en hjemmeside fra firmaet, blev det ikke til noget," forklarer Computerworld- debattøren som afrunding på den indledende kontakt.

Disse påstande om brugen af salgspitches med et nyetableret webbureau og ønsket om referencekunder afviser Business Solution-stifter og -partner Phillip Kaas dog kategorisk overfor Computerworld.

"Da vi aldrig har gjort det, så er det heller ikke gældende på nuværende tidspunkt," forklarer Phillip Kaas i et mailinterview, efter han ikke ønskede at stille op til et telefoninterview om selskabets forretningsmetoder.

Det interview finder du her: Omstridt dansk webbureau dropper sag mod kunde efter flere års fejde: "Vi har ikke til hensigt at fratage ham hverken bil eller job"

Rynker på næsen

Andre debattører rynker på næsen over, at Regin Jensen som selvstændig erhvervsdrivende skriver under på hvad som helst uden at sætte sig ordentligt ind i sagerne.

"...hvis man vil drive virksomhed burde det være klart, at man skal læse hvad man skriver under på. Og så kan vi da godt blive enige om at sige "fy" til sælgeren, men der er vist ingen grund til at skrive en hel artikel om at Regin Jensen ikke kan/vil læse hvad han skriver under på," lyder det fra en debattør.

En anden formulerer problemstillingen en smule mere malerisk på følgende måde:

"Hvis man tager ned til skrothandleren for at få et knaldtilbud på en firmabil burde der være nogle alarmklokker som ringer."

Regin Jensen har også blandet sig i debatten, hvor han uddyber sine synspunkter og de oplevelser, som Computerworld har beskrevet i de to artikler.

"Dette drejer sig ikke om der findes gratis ydelser eller ej. Dette drejer sig om de forretnings metoder deres sælgere anvender, for at lokke folk i fælden, til at skrive under," svarer Regin Jensen en af de Computerworld-debattører, som sætter spørgsmålstegn ved, om Regin Jensen har været naiv i underskrivningsøjeblikket.

Hvad mener du om sagen? Du kan give din mening til kende i det nedenstående debatfelt.

Læs også:

Regin Jensen fik tilbudt gratis hjemmeside - i dag står han uden nyt website og med regning på 37.000 kroner

Omstridt dansk webbureau dropper sag mod kunde efter flere års fejde: "Vi har ikke til hensigt at fratage ham hverken bil eller job"

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    Hæver barren for det moderne netværk, mens den digitale transformation accelererer

    Uanset deres størrelse, formål eller branche udvikler virksomheder over hele verden sig mod en mere digital arbejdsform.

    KMD A/S

    SAP Arkitekt

    Københavnsområdet

    Jyske Bank

    Kvantitativ Analytiker

    Midtjylland

    Netcompany A/S

    Network Engineer

    Nordjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

    Birthe Kamstrup

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job