DSB-kunder raser over ny tvungen app-opdatering: "Nu er mit 20-zoners kort væk. Fed opdatering"

En ny app-opdatering har udløst vrede og forvirring blandt DSB's app-brugere.

En opdatering af DSB's app billet-app DOT Mobilbilletter har skabt stor vrede og frustration blandt brugerne af appen.

Flere brugere skriver i anmeldelserne på Apples App Store og Google Play, at de har mistet adgangen til deres billetklip.

"Eksisterende 20 zoners kort og betalings kort er nu væk. Fed opdatering," lyder det med tydelig sarkasme fra en bruger på Apples App Store.

Mens en anden bruger skriver:

"Jeg mistede mit tog og forbindelsen bagefter, fordi jeg blev nægtet adgang til app'en. Inden jeg fik adgang, blev jeg tvunget til at downloade en opdatering i App Store og "sign up" i app'en, som krævede en kode, som jeg skulle vente på at få tilsendt per SMS. Først derefter fik jeg lov til at købe billet."

Ophidsede Android-brugere
Anmeldelserne er ikke bedre på Google Play, hvor det ligeledes vælter ind med kommentarer fra tydeligt ophidsede brugere.  

Her skriver en bruger eksempelvis:

"Elendig måde at lave en så stor opdatering på. Store ændringer, der uvarslet tvinges ned over en i en hverdag, hvor jeg ikke forventer en masse bøvlet bureaukrati for at kunne købe klip som jeg er vant til. Fyr lederne bag den app!"

Fra en anden Android-bruger lyder det:

"Efter ny opdatering er det bliver ufatteligt besværligt at bruge mine klip. Det kostede mig en fuld betalt billet. Har designeren mon selv afprøvet denne App, før den blev langt ud til forbrugerne?! Idioter!"

Dumpe-karakter
Og på både Google og Apples app-markedspladser bliver den nye opdatering modtaget med regulære dumpe-karakterer. 

På Apples App Store fremgår det, at der siden den seneste opdatering er indløbet 42 brugeranmeldelser med et samlet snit på blot én stjerne ud af fem mulige, mens gennemsnittet for samtlige versioner af appen lyder på 2,0 stjerner.

Computerworld har forsøgt at få en forklaring fra DSB og afventer lige nu en kommentar fra DSB. 

Har du haft problemet med app'en? Giv dit besyv med i debatfeltet herunder.

Læs også:
Kæmpe app-projekt hos DSB til 186 millioner kroner forsinket i foreløbigt fem måneder



Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
ED-Data A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cloud computing 2017: Få styr på de nye løsninger og teknologier

Cloud-markedet boomer i disse år - og det samme gør mængden af leverandører, løsninger og leverancemodeller. Få styr på de nyeste cloud-teknologier og -løsninger.

10. maj 2017 | Læs mere


Mulighederne med 3D-print: Fra prototype til produktion

3D-printerne kan revolutionere hele industrier og rummer et kæmpe potentiale for din virksomhed. Vi sætter fokus på alle de nye muligheder med 3D-print - fra prototype til produktion. Kom og hør eksperterne og se live demo.

17. maj 2017 | Læs mere


Internet of Things er klar til næste fase: Forretning, teknologi og sikkerhed

Der er blevet talt og skrevet meget om Internet of Things i de senere år. Internet of Things bevæger sig nu ind i en ny fase, hvor løsningerne og anvendelsesmuligheder stiger hastigt i antal samtidig med at det egentlige potentiale er klart til at blive indfriet. Vi sætter fokus på forretningsmulighederne og hvordan I kan komme igang samt på udfordringer med sikkerhed, privacy og it-drift.

23. maj 2017 | Læs mere






Computerworld
Danske netbanker og Nets ramt af massive it-problemer: Her er årsagen
Opdateret torsdag morgen: En stribe danske netbanker samt Nets var onsdag ramt af store problemer med blandt andet betalinger og pengeoverførsler. Samtidig blev DSB ramt af et totalt nedbrud.
CIO
Her udvikler Atea innovative løsninger: "Vi har været nødt til afskedige folk, fordi de hang fast i deres erfaring og antagelser fra fortiden"
Interview: Danmark lider ikke af mangel på teknologi, men af en mangel på visionære teknologiske løsninger, mener Natasha Friis Saxberg, direktør for Ateas nye Future Growth Lab. Hun anbefaler, at man ikke giver udviklings-afdeling mange penge. "Putter du for mange penge i denne type projekter mister man en del af det pres, der kendetegner startup-virksomheder," siger hun.
Comon
Anmeldelse: Flitsbuer og mekaniske fortidsøgler forenes på smukkeste vis i Horizon: Zero Dawn
Fremtids teknologi og stammesamfund blandes i knap så original, men imponerende spil-blockbuster.
Channelworld
White paper
Hyperconverged infrastructure - Sådan optimeres datacentret på den enkleste og mest fremtidssikrede måde
Mere integration betyder mindre arbejde for datacenteradministratorer - Læs hvordan i dette white paper. Dette white paper er skrevet af Computerworld for SEC Datacom