Snapchat-aktien styrtdykker efter elendigt regnskab: Kun otte millioner nye brugere på to måneder er stærkt skuffende

Færre brugere end ventet tilslutter sig det populære sociale medie Snapchat. Med kun otte millioner nye brugere siden marts skuffede selskabet voldsomt, og investorerne molestrerede aktien, der faldt omkring 25 procent.

Artikel top billede

Foto: Mads Elkjær

Hver dag skriver flere og flere mennesker kloden rundt sig op til muligheden for at sende korte videoklip til hinanden via den populære app Snapchat. 

Siden marts er otte millioner nye brugere kommet til, men det er lagt færre end forventet. Det skriver The Telegraph.

Reaktionen fra markedet kom da også prompte. Aktien blev barberet med omkring 25 procent af investorerne, der havde forventet andre takter fra det hypede sociale medie.

Læs mere om det her: Snapchat klar til milliard-børsnotering trods gigantiske underskud

Det er kun få måneder siden, at Snapchat gik på børsen.

Forventningerne var derfor også blandede til de første indikationer på, hvordan selskabet nu klarer sig.

Årsagen til den skuffende brugertilgang skal ifølge The Telegraph findes hos rivalen Instagram. Tjenesten har de seneste måneder kopieret mange af Snapchats særpræg.

Det har skabt nervøsitet omkring, hvorvidt Snapchats vil snuble i sin fremfærd.

Læses lige nu

    Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

    Sikkerhed | Aarhus C

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

    22. januar 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S