Artikel top billede

Løn-kaos rammer over 2.000 danskere efter softwareopdatering: Har fået forkerte lønsedler i e-Boks

Over 2.000 danskere har modtaget forkerte lønsedler med andre personers CPR-numre i e-Boks efter en katastrofal softwareopdatering.

2.046 danskere har over det seneste døgn fået noget af en overraskelse, når de loggede ind på e-Boks for at tjekke deres nye lønseddel.

De ramte lønmodtagere, der får løn hver 14. dag, kunne nemlig i e-Boks se en lønseddel, der tilhørte en helt anden person - og herunder også personens CPR-nummer og andre personlige løndata.

Det skriver Ekstra Bladet, der samtidig kan fortælle, at den lønseddel, man egentlig skulle have modtaget, også er havnet hos den forkerte modtager.

Lønsedlerne er udsendt af Bluegarden via systemet DataLøn.

Selskabets kommunikationschef oplyser til Ekstra-Bladet, at fejlen blev opdaget tirsdag morgen, og at man hurtig måtte skride til et krisemøde mellem Bluegarden og KMD, e-Boks og Nets.

Det viste sig, at en en softwareopdatering hos Nets har udløst fejlen, hvorefter 2.046 lønsedler er blevet sendt til den forkerte e-Boks.

“Vi er stærkt fokuseret på at gøre, hvad vi kan for begrænse de skader, sagen giver. Der bliver selvfølgelig rettet op på fejlene, så folk får deres rigtige lønsedler,” udtaler Tine Greve til Ekstra Bladet.

“Nets er nu i gang med at få sendt de korrekte lønsedler ud, mens vi kontakter de arbejdsgivere, som er ramt,” lyder det videre.

Læs også:

e-Boks i sort efter problemer hos KMD




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR: De bedste værktøjer til forankring og automatisering

GDPR er forlængst blevet en del af hverdagen i alle organisationer, og vi kan ikke komme uden om, at det koster dyrt at negligere vigtigheden af det. Det kan være en stor mundfuld at skulle holde styr på regler, håndtering og vedligeholdelse. Derfor sætter vi fokus på forankring og automatisering på denne konference.

02. december 2021 | Læs mere


Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere