Artikel top billede

It-problemer hos BankNordik trækker ud: Kunderne må vente på at få penge tilbage, selv om de er hævet ved en fejl

Kunder hos BankNordik har på grund af it-problemer fået hævet det samme beløb to gange. Selvom problemerne nu har stået på i flere dage, bliver det formentlig først onsdag, at de får deres penge tilbage.

Det kommer til at tage endnu et par dage, før kunder hos BankNordik, der ved en fejl har fået hævet det samme beløb to gange på deres betalingskort, får deres penge tilbage.

Det fremgår af en ny opdatering fra BankNordik, der er udsendt til kunderne mandag over frokost:

“Der arbejdes fortsat på højtryk for at løse problemet. Seneste melding er, at dobbeltposteringerne forventes tilbageført senest onsdag. Denne information vil blive opdateret, så snart vi har nyt i sagen,” skriver banken. 

Læs om problemerne hos BankNordik her.

It-problemer hos BankNordik betød torsdag i sidste uge, at et endnu ikke offentliggjort antal kunder fik trukket beløb på deres konti, der ellers allerede var blevet hævet én gang.

"En sådan "dobbeltpostering" skal selvfølgelig rettes - og det arbejdes der hårdt på,” skrev BankNordik til kunderne allerede torsdag.

“Vi har netop haft statusmøde med vores samarbejdspartner, og det er desværre endnu ikke muligt at sige noget om det forventede tidspunkt for tilbageføring af dobbelt-posteringerne. Det beklager vi meget,” lød det også fra BankNordik i sidste uge.

Computerworld forsøger fortsat at få en kommentar fra BankNordik.

Læs også:

Dansk bank ramt af store it-problemer: Pengebeløb hævet to gange hos kunderne - stadig ikke betalt tilbage




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere


Sådan styrker du din forsyningskæde gennem digitalisering

I dette webinar bygger CGI's eksperter bro mellem de overordnede, strategiske aspekter af den digitale værdikæde og mere konkret de nye muligheder, Intelligent Order Management til Microsoft Dynamics 365 FO byder på.

09. december 2021 | Læs mere