Fejl hos datacentral betød at danske bankkunder fik hævet det samme beløb to gange

Der er nu offentliggjort nye oplysninger om de it-problemer, der betød, at BankNordiks kunder fik hævet det samme beløb to gange.

Artikel top billede

Se seneste nyt nederst. 

Det var en fejl hos BankNordiks datacentral, der betød, at kunder i sidste uge fik hævet det samme beløb to gange.

I alt er 1.751 kunder ramt af disse dobbeltposteringer, meddeler BankNordik nu.

“Der er desværre endnu ikke nogen afklaring på tilbageførselstidspunktet. Vi opdaterer med en ny status tirsdag,” lød det sent mandag fra BankNordik.

BankNordik har datacentral hos SDC. Tidligere mandag forklarede BankNordik om problemerne:

“Som tidligere nævnt har en fejl hos vores datacentral medført, at der torsdag den 17/8, på nogle af vores kunders konti, er blevet trukket beløb, der tidligere er blevet hævet.”

“Vi er i tæt dialog med vores datacentral, og vi forventer at kunne melde ud senere i dag, hvornår dobbeltposteringerne forventes tilbageført. Tilbageførslerne foretages således, at vores kunder holdes skadefri i forhold til renter og eventuelle overtræksgebyrer.”

“Vi har, lige siden fejlen blev konstateret, været i løbende dialog med vores datacentral, ligesom vi har forsøgt at hjælpe de kunder, som har været hårdest ramt af det utilsigtede træk på deres konti.”

“Vi er fuldt ud bevidste om og beklager dybt de problemer, som denne fejl har medført for vores kunder.”

Ny opdatering fra BankNordik tirsdag den 22. august klokken 10.25:

"Dobbeltposteringerne vil blive tilbageført i løbet af dagen.
Som nævnt i tidligere opdatering vil vores kunder blive holdt skadefri i forhold til renter og eventuelle overtræksgebyrer."

Læs også:

Dansk bank ramt af store it-problemer: Pengebeløb hævet to gange hos kunderne - stadig ikke betalt tilbage

Dansk bank ramt af store it-problemer: Pengebeløb hævet to gange hos kunderne - stadig ikke betalt tilbage

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S