Blot få dage før lanceringen: Det nye Apple Watch ramt af graverende fejl

Apple erkender, at der er et problem med 4G-forbindelsen på det nye Apple Watch.

Artikel top billede

Da Apple i sidste uge lancerede sit nye smartwatch, Apple Watch Series 3, blev der især lagt væk på, at uret nu kan fås i en 4G-udgave, der gør uret uafhængigt af en iPhone.

Men nu viser det sig, at Apple har store problemer med 4G-forbindelse på det uret,

Apple bekræfter overfor nyhedsbureauet Reuters, at der kan opstå problemer med 4G-forbindelsen, når uret er forbundet til åbne WiFi-netværk på eksempelvis hoteller og caéer.

Læs også: Her er det helt nye Apple Watch - nu med mobilforbindelse

Opdatering skal løse problemet

Uret kommer i salg fredag, og til Reuters oplyser Apple, at virksomheden forsøger at løse problemer via en softwareopdatering.

Problemerne med 4G-forbindelse betyder, at uret har fået en hård medfart af flere anmeldere, der har oplevet problemerne.

Den amerikanske avis Wall Street Journal kalder uret for upålideligt, mens det indflydelsesrige tech-medie The Verge blot giver uret karakteren 5 på mediets egen 10-punkts-skala.

“Eftersom at mit eget Apple Watch Series 3 med 4G ikke virkede, som det skulle, så kan jeg ikke anbefale at du køber det (og betaler det månedlige abonnement) blot baseret på Apples løfter,” skriver The Verges anmelder, Lauren Goode.

Danske brugere behøver dog ikke bekymre sig om problemet lige foreløbig.

For indtil videre er det kun udgaven uden 4G-forbindelse, der bliver sat til salg i Danmark, og den udgave af uret skulle ifølge anmeldelserne fungere upåklageligt.

Det vides endnu ikke, om 4G-udgaven af det nye Apple Watch bliver lanceret i Danmark på et senere tidspunkt. 

Læs også: Drop klodsede og tunge smartwatches: Snart kan du styre din smartphone via jakkeærmet

Annonceindlæg fra 7N A/S

7N: Specialisterne bag Europas digitale forsvarsparathed

Når Danmark og Europa skal ruste sig til en ny sikkerhedspolitisk virkelighed, handler det ikke længere kun om materiel og mandskab.

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job