Targit skifter direktøren ud: Tidligere EG-boss Leif Vestergaard bliver ny topchef

Nordjyske Targit indsætter med omgående virkning tidligere EG-chef Leif Vestergaard som ny direktør.

Artikel top billede

Det nordjyske BI-hus Targit skifter med omgående virkning ud på topposten.

Ud ryger nu administrerende direktør Ulrik Pedersen. Og ind kommer Leif Vestergaard, der er tidligere CEO i EG.

“I forbindelse med den omfattende vækststrategi i Targit føler bestyrelsen, at en CEO med stor erfaring vil være den rigtige til at styre den næste fase af Targits udvikling,” lyder det i en udsendt pressemeddelelse fra selskabet.

Her peger Targits bestyrelse på, at Leif Vestergaard er en 'erfaren CEO,' som har bevist, at 'han er i stand til at gennemføre meget ambitiøse vækstplaner."

"Og vi føler os trygge ved, at han evner som leder vil styrke Targits ledelsesteam yderligere," lyder det fra bestyrelsesformand Claus Thorsgaard i meddelelsen.

Leif Vestergaard var i 12 år administrerende direktør for EG, men stoppede pludseligt for et års tid siden, da EG’s bestyrelse ‘ønskede at accelerere udviklingen i selskabet,’ som det hed.

Han fortsatte dog som rådgiver for selskabet.

Det kan du læse mere om her: EG's bestyrelsesformand: Derfor skifter vi Leif Vestergaard ud som direktør trods masser af vækst og fremgang.

Targit blev i februar solgt til kapitalfonden GRO Capital for et tre-cifret millionbeløb.

I den forbindelse fratrådte selskabets stifter og administrerende direktør Morten Sandlykke, der havde stået i spidsen for selskabet i 20 år.

Istedet blev Ulrik Pedersen indsat som direktør. Han har været ansat i Targit i mange år og har fungeret som både CTO og COO i selskabet.

Dengang var der dog ikke lagt op til, at Ulrik Pedersens tid som CEO skulle blive kort.

I hvert fald meddelte GRO Capital dengang, at Ulrik Pedersen ‘fremover i et tæt samarbejde med GRO Capital skal videreudvikle Targit.’

Det kan du læse mere om her: Danske Targit solgt efter 20 år på markedet - direktør og stifter stopper.

Targit har hovedkontor i Hjørring, men har i de senere år satset stort på at komme ind på det amerikanske marked og har blandt andet kontor i Boston, hvor Morten Sandlykke har boet i en årrække.

GRO Capital har tidligere fortalt til Computerworld, at målet er at få Targit til at ekspandere yderligere.

“Det indebærer i hvert fald et fokus på nordeuropa og USA og øget indsats på direkte salg og gennem partnerskaber,” har partner i GRO Capital fortalt til Computerworld.

Det kan du læse mere om her: Danske Targit solgt for trecifret millionbeløb: Her er nye ejers planer med det danske it-firma.

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 1. maj 2026 ansat Ida Hyllested Friis som Key Account Manager ved netIP's kontor i Thisted. Hun kommer fra en stilling som Key Account Manager hos Københavns erhvervshus. Nyt job
Jakob Dirksen, SVP, Nordic Customer Delivery & Operations hos GlobalConnect, er pr. 1. maj 2026 forfremmet til EVP, Infrastructure Delivery & Operations. Han skal fremover især beskæftige sig med at lede Infrastructure Delivery & Operations, der har til opgave at drive og udvikle fibernetværket på tværs af virksomheden. Forfremmelse

Jakob Dirksen

GlobalConnect

Sharp Consumer Electronics har pr. 1. april 2026 ansat Daniel Eriksson som salgsdirektør for de nordiske lande. Han skal især beskæftige sig med at accelerere virksomhedens vækst i Norden. Han kommer fra en stilling som nordisk salgsdirektør hos Hisense. Han har tidligere beskæftiget sig med detailhandel, kommerciel strategi og markedsudvidelser med bemærkelsesværdige resultater til følge. Nyt job

Daniel Eriksson

Sharp Consumer Electronics

Mohamed El Haddaoui, er pr. 7. april 2026 ansat hos Dafolo A/S som IT-systemudvikler. Han skal især beskæftige sig med udviklingsopgaver relateret til Brugerklubben SBSYS. Han er nyuddannet datamatiker og har erfaring med udvikling af REST API'er og integreret databaser. Nyt job

Mohamed El Haddaoui

Dafolo A/S