Aarhusianske Søgemedier solgt til kapitalfond - selskabet er nu mere end en kvart milliard kroner værd

Det digitale rådgivningshus Søgemedier er blevet solgt for et større millionbeløb, men målet er stadig at blive en kæmpe på det danske marked

Artikel top billede

Den aarhusianske rådgivningsvirksomhed Søgemedier har skiftet ejerskab, men den tidligere indehaver og direktør, Allan Damborg, bliver siddende ved roret med seriøse opkøbsdrømme.

Det skriver Børsen.

Søgemedier er et digitalt rådgivningsselskab, der efter telefonbogens død tilbage i 2008 skulle gøre det lettere for mindre virksomheder at finde de internetmedier, der var bedst at annoncere i.

Virksomheder som ellers tidligere ville annoncere i telefonbøger, og som ikke kan eller har tid til at sætte sig ind i Facebook, Google Adwords eller Instagram.

60 procent af Søgemidler bliver nu solgt til kapitalfonden Adelis, der var en af 22 bejlere, der kæmpede for at få lov til at købe virksomheden.

Prisen er ukendt, men kilder siger til Børsen, at handlen værdisætter Søgemidler til mere end 250 millioner kroner.

Læs også: Det læser Computerworld: The Four: The Hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook and Google

Allan Damborg bliver stadig selv i virksomheden - det var et krav fra Adelis - og målet er vækst.

"Jeg vil gerne bygge en virksomhed, der er lige så stor som De Gule Sider i deres velmagtsdage, hvor de havde 100.000 kunder. Der kommer til at ske en konsolidering i det her marked, og den skal vi være i front af," siger Allan Damborg til Børsen.

Han fortæller også til Børsen, at opkøb skal ske så hurtigt som muligt.

Læs også: Startup-virksomheder klar til opgør med de gamle banker: EU-bombe kan køre bankerne ud på et sidespor

Event: SAP Excellence Day 2026

It-løsninger | Nordhavn

Få konkrete erfaringer med S/4HANA, automatisering og AI i praksis. Hør hvordan danske virksomheder realiserer gevinster og etablerer effektive SAP-løsninger. Vælg fysisk deltagelse hos SAP eller deltag digitalt.

24. februar 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S