Aarhusianske Søgemedier solgt til kapitalfond - selskabet er nu mere end en kvart milliard kroner værd

Det digitale rådgivningshus Søgemedier er blevet solgt for et større millionbeløb, men målet er stadig at blive en kæmpe på det danske marked

Artikel top billede

Den aarhusianske rådgivningsvirksomhed Søgemedier har skiftet ejerskab, men den tidligere indehaver og direktør, Allan Damborg, bliver siddende ved roret med seriøse opkøbsdrømme.

Det skriver Børsen.

Søgemedier er et digitalt rådgivningsselskab, der efter telefonbogens død tilbage i 2008 skulle gøre det lettere for mindre virksomheder at finde de internetmedier, der var bedst at annoncere i.

Virksomheder som ellers tidligere ville annoncere i telefonbøger, og som ikke kan eller har tid til at sætte sig ind i Facebook, Google Adwords eller Instagram.

60 procent af Søgemidler bliver nu solgt til kapitalfonden Adelis, der var en af 22 bejlere, der kæmpede for at få lov til at købe virksomheden.

Prisen er ukendt, men kilder siger til Børsen, at handlen værdisætter Søgemidler til mere end 250 millioner kroner.

Læs også: Det læser Computerworld: The Four: The Hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook and Google

Allan Damborg bliver stadig selv i virksomheden - det var et krav fra Adelis - og målet er vækst.

"Jeg vil gerne bygge en virksomhed, der er lige så stor som De Gule Sider i deres velmagtsdage, hvor de havde 100.000 kunder. Der kommer til at ske en konsolidering i det her marked, og den skal vi være i front af," siger Allan Damborg til Børsen.

Han fortæller også til Børsen, at opkøb skal ske så hurtigt som muligt.

Læs også: Startup-virksomheder klar til opgør med de gamle banker: EU-bombe kan køre bankerne ud på et sidespor

Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

It-løsninger | København V

Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

27. maj 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S