Stortest af Macbook Pro 13: Her er dommen efter ni måneders test

Stor-test: Apples Macbook Pro 13 med touchbar er en fremragende computer med masser af computerkræfter, men det er langt fra alt, vi holder af efter ni måneders test.

Artikel top billede
Premium Kun for abonnenter
Macbook Pro 13 og 15 der blev lanceret i 2016 var en af de mest gennemgående "makeovers" af Apples bærbar-serie med en række kontroversielle til- og fravalg.

Sidenhen udkom der en opdateret og markant kraftigere 2017-version, der dog stadig havde mange af de samme kritiserede funktioner og designvalg.

Men hvordan føles computeren efter ni måneders brug. Har vi fundet et formål med den aflange touchbar? Og hvad med det meget flade tastatur? Har vi ødelagt vores fingrespidser endnu?

Eller måske endnu vigtigere? Er en Macbook Pro 13 (2017) med Touchbar virkelig mindst 16.000 kroner værd?

Vi har testet Macbook Pro 13 med Touchbar i ni måneder: Og der er både gode ting og dårlige ting ved Apple-maskinen. Dem får du her.

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    Network Engineer

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Managing Architect

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Test Consultant

    Nordjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil