Læs også:GDPR-ekspert efter Helsingør-afgørelse fra Datatilsynet: Her er de vigtigste hovedpointer

Artikel top billede

Kun 80 dage til GDPR: Her er 10 ting, du skal have styr på - og de fem du skal prioritere højest

Den europæiske persondataforordning træder i kraft om mindre end tre måneder. Her kan du se, hvad du skal prioritere, hvis du stadig ikke er helt klar til de nye regler, og din tidsplan begynder at blive stram.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • En plan for, hvordan du bliver klar til GDPR
  • Gode råd til, hvad du skal prioritere, hvis din virksomhed ikke når at blive klar til 25. maj.
785
4 min
Med bare 80 dage til den europæiske persondataforordning (GDPR) træder i kraft, har virksomhederne travlt med at blive klar, inden der fra 25. maj vanker store bøder for datasjusk.

Lena Andersen Salin fra konsulentfirmaet PwC har tidligere været kontorchef i Datatilsynet i 16 år.

Hun forklarer, at første skridt for de virksomheder, der endnu ikke er klar, er at undersøge, hvilke personoplysninger, man egentlig ligger inde med.

“Man er nødt til at have et overblik over, hvad man har af persondata, og her kan man lige så godt samtidig se at få skrevet

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Få overblikket over det dramatiske forløb i Helsingør Kommunes Chromebook-sag: Sådan ligger landet nu

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Danske Google-kommuner vil strømme til Microsoft efter Helsingør-sag: For der er ingen vej uden om de amerikanske tech-giganter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Jessie skal træne Pleos ansatte i at undgå bias og fordomme: Har du nogensinde tænkt over disse spørgsmål på din arbejdsplads?

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Per Kogut om sin fyring som topchef for NNIT: “Man ville lave nogle ændringer i virksomheden, som lå tæt på mit hjerte”

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

KL efter Chromebook-forbud i Helsingør: Alle private virksomheder er omfattet af præcist de samme regler


CIO
Stort CIO-interview: Lemvigh-Müllers milliard-omsætning er blevet digital