Artikel top billede

YouTube på vej med ny musiktjeneste: Vil presse gratister til at betale med flere reklamer

YouTube lancerer inden længe en ny musiktjeneste, og virksomheden vil bruge irriterende reklamer til at få folk til at betale.

Hvis du bruger YouTube til at høre musik, så får du snart betydeligt flere reklameafbrydelser.

Det Alphabet-ejede selskab er nemlig på vej med en betalingstjeneste til at streame musik, og ifølge Bloomberg vil YouTube bruge reklamer til at få de mange gratister, der i dag hører musik på platformen, til at betale.

Helt konkret vil YouTube vise flere reklamer til de brugere, der lytter passivt til musik over længere tid for at gøre det klart, at hvis man vil bruge YouTube på samme måde, som man bruger Apple Music eller Spotify - så koster det penge.

“Du bliver ikke glad for at få en reklame, lige efter du har jammet Stairway To Heaven,” siger Lyor Cohen, der er head of music hos YouTube, ifølge Bloomberg.

YouTubes nye musiktjeneste testes i øjeblikket af flere tusinder Google-ansatte.

Læs også: Nu æder Google sig ind på tv-markedet: YouTube boomer på dit fjernsyn




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere