Artikel top billede

Nu offentliggører giganten Amazon også sine lønninger: Og det er i en helt anden liga end Facebook

En modedille har bredt sig blandt de store techselskaber, der gladeligt fortæller om gennemsnitslønninger. Forleden lagde Facebook sine tal frem. Nu følger Amazon trop.

Et af verdens største firmaer lægger nu tal frem for den gennemsnitlige løn i virksomheden. Det drejer sig om Amazon, der de seneste år har erobret enorme markedsandele og spreder frygt og rædsel blandt alle andre webshops og detailforretninger.

Men hvad betaler giganten de ansatte i gennemsnit?

171.223 kroner om året, skriver Bloomberg.

Det er et noget andet tal, end Facebook forleden præsenterede, da den for øjeblikket noget stormombruste virksomhed lagde samme tal frem. Her kunne man fortælle, at gennemsnitslønnen var på hele 1,4 millioner kroner altså næsten 10 gange så meget som medarbejderne hos Amazon.

Det kan du læse om her: Facebook afslører: Så meget tjener vores ansatte

Men det er det en ganske naturlig forklaring på. Selvom Amazon betegnes som et selskab med fuld fart på, og tankerne i retning af Silicon Valley, så beskæftiger virksomheden flere end 560.000 ansatte hvor af mange arbejder med at pakke og flytte de enorme mængder pakker. For dem er der langt til sækkestole og bordtennisborde i Silicon Valley.

Direktør Jeff Bezoz blev sidste år verdens rigeste person, og han lider da heller ingen nød. Forbes beretter, at han er god for 128 milliarder dollar.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR: De bedste værktøjer til forankring og automatisering

GDPR er forlængst blevet en del af hverdagen i alle organisationer, og vi kan ikke komme uden om, at det koster dyrt at negligere vigtigheden af det. Det kan være en stor mundfuld at skulle holde styr på regler, håndtering og vedligeholdelse. Derfor sætter vi fokus på forankring og automatisering på denne konference.

02. december 2021 | Læs mere


Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere