Artikel top billede

38-årige Ingrid Mjøen blev efter 12 år i Oracle udnævnt til landechef for Danmark i juni 2017. (Foto: Christoffer Lund-Hansen).

Oracle Danmark har taget drastiske midler i brug: Straffer sig selv med dummebøder, hvis selskabet fejler overfor kunderne

Interview: "Hvis vi ikke leverer, så giver vi os selv en bøde." Så klar er meldingen fra Oracle, der kompenserer sine cloud-kunder, hvis selskabet ikke lever op til aftalen. Tiltaget er en del af selskabets nye strategi, efter Oracle har været gennem en transformation.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få baggrunden for Oracles dummebøder
  • Fortællingen om hvorfor selskabet var nødt til at ændre kurs
  • Indblik i hvordan selskabet nu har kunden i fokus på en anden måde end tidligere
  • Status på hvordan det går med Oracles transformation
1.529
7:45 min
Hvad gør man, når man skal ændre hele verdens syn på sin virksomhed, og man i virkeligheden gerne vil være kendt for noget nyt?

Oracles globale udfordring er at transformere virksomheden fra at være en traditionel software-forretning til at blive en serviceforretning.

Oracle er kendt som en databasevirksomhed, som ikke har haft så meget kontakt med kunderne, men selskabet vil i stedet være kendt for sine cloud-løsninger, der har kunderne i centrum.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Efter pludselig exit fra Fujitsu Danmark: Tidligere topchef Keld Zornig er klar med nyt job

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Med sine løfter til Europa viser Microsoft vejen for de amerikanske tech-giganter - tilbage står stadig to store udfordringer

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Amerikansk militær kan sætte sig på danske telefrekvenser: Danske mobilkunder kan miste adgang

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Betjentene Mathias og Nicklas spiller centrale roller i dansk it-politi: Her er historien om den store cyber-aktion Operation Endgame

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Microsofts nye europæiske løfter løser ikke alle problemer, men særligt et punkt vækker glæde, siger Henning Mortensen


White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis