Mikael Munck, CEO og medstifter af 2021.AI

Sprang fra it-topjob til selvstændig inden for AI og har nu 65 ansatte: "Machine learning kommer ikke til at tage folks job. Men det gør ham, der begynder at bruge machine learning og AI"

Fra Computerworlds arkiv: Mikael Munck har været Årets CIO og var i en årrække højtprofileret CIO for Saxo Bank. I dag står han i spidsen for 65 ansatte i 2021.AI - og har netop lanceret en platform for kunstig intelligens, som skal konkurrere med de store tech-firmaer. Få historien om 2021.AI og det store sats på AI her.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Strategien og tankerne bag satsningen på AI
  • Gode råd baseret på konkret kunderådgivning om AI-indsatsen
  • Oplysninger om Apex-platformen
1.818
9:15 min
Denne artikel stammer fra Computerworlds arkiv. Den blev bragt første gang 1. juni 2018.

”I earnings calls, hvor virksomhederne fortæller investorer om deres resultater og fremtidsplaner, er der gået fuldstændig inflation i at nævne kunstig intelligens,” fortæller Mikael Munk.

Mikael Munck blev kåret som Årets CIO i 2012 og var i en årrække højtprofileret CIO i Saxo Bank.

Det har blandt andet ledt til en stilling som formand for Copenhagen FinTech.

I dag skriver han og

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

IBM siger farvel til Lotus Notes: Her er historien om systemet, der var elsket af konsulenter, hadet af slutbrugere - og en vigtig del af Stein Bagger-sagen

0 Premium-indhold

Dansk kommune anede ikke den havde fået EU-tilskud til gratis wifi: “Jeg tænkte ”what?”

0 Premium-indhold

Ikonisk dansk spil-firma har landet 18 millioner brugere på halvandet år - nu er målet 50 millioner brugere

0 Premium-indhold

Her er Danmarks 100 it-kometer: Er din virksomhed med på listen?

0 Premium-indhold

Den vigtige lære af Computerworlds store vækstbarometer 2018: Den store gevinst ligger i dag i software


Premium
IBM siger farvel til Lotus Notes: Her er historien om systemet, der var elsket af konsulenter, hadet af slutbrugere - og en vigtig del af Stein Bagger-sagen
IBM's milliardsalg af Notes kan blive enden på eventyret om et af historiens mest succesfulde stykker enterprise-software. Gennem mere end 30 år har Notes været elsket af it-folk og konsulenter, hadet af frustrerede slutbrugere og spillet en birolle i Stein Baggers spektakulære svindel.
Computerworld
Gratis wifi på vej i 15 danske byer: Disse danske byer bliver del af europæisk wifi-initiativ
Femten danske byer er blevet udvalgt til at deltage i et EU-initiativ, der betyder, at borger og turister i byerne i løbet af de kommende år vil få adgang til gratis wifi.
CIO
Tag med på Computerworlds store lederkonference og mød de danske top-CIO'er, som bygger de nye it-afdelinger
Anvendelsen af digital teknologi og organiseringen af it-afdelinger er under radikal transformation. På konferencen Digitaliseringsledelse 2.0 kan du møde de CIO'er fra Bankdata, Adform og Rockwool, som står i spidsen for teknologi-adoptionen.
Job & Karriere
Efter blodrødt regnskab: Nu fyrer Atea 20 medarbejdere i Danmark
Atea fyrer nu 20 medarbejdere. Det sker som en direkte konsekvens af, at den danske forretning er under pres, oplyser selskabets direktør.
White paper
Millennials – Kommuniker med den nye generation
Mange virksomheder har en stor udfordring når det gælder Millennials. De er online hele tiden, har sociale medier som omdrejningspunktet i deres hverdag, og har meget høje forventninger til god service. De vægter værdier som tilgængelighed, hurtighed og kontinuitet meget højt, og det skal afspejle sig i den service I som virksomhed yder dem. Det er en del virksomheder slet ikke forberedte på. I dette whitepaper gennemgår vi, hvordan du skal gøre for at kommunikere med den nye generation.