Artikel top billede

Kapitel 2: Hos Maersk Oil & Gas kæmpede it-folk i døgndrift for at få virksomheden på højkant efter cyberangrebet: "Jeg kan slet ikke huske, om jeg tog hjem på dag to"

Longread, kapitel 2:Dagen efter det store angreb på A.P. Møller-Mærsk bliver skæbnesvanger. Den forventede redningskrans fra Microsoft udebliver, og det udfordrer Maersk Oil & Gas. Her er anden del af Tom Christensens beretning fra cyberangrebet, der lagde en af Danmarks største virksomheder ned.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • En beretning fra hjertet af A.P. Møller-Mærsks hovedkvarter under angrebet sidste år.
1.986
10 min
Læs også kapitel 1: For et år siden rystede giftig virus A.P. Møller-Mærsk: Her er it-direktør Tom Christensens historie om angrebet - time for time

Kapitel 2: Omkring klokken seks om morgenen 28. juni 2017 ruller Tom Christensens Volkswagen Lupo ind på Esplanaden i det indre København.

Denne strækning lægger almindeligvis asfalt til biler med et noget andet afgiftsgrundlag end den lille folkevogn, men det rører ikke Tom Christensen, der kan høre i radioavisen, at angrebet er på alles læber.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her blev Silicon Valley født: Kom med ind i den lille garage i en baghave i San Francisco, hvor det hele tog sin begyndelse

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ambitiøst udspil fra telebranchen: Danmarks digitale infrastruktur trænger til et kæmpe løft og noget politisk kærlighed

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Rejsekort ændrer i planerne: Fremover skal du kunne tjekke ind og ud med NFC og betalingskort

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

MitID misser krav om oppetid i næsten hver anden måned

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Svindel og spoofing plager danskerne - men teleselskaberne kan ikke få lov til at løse problemet