Artikel top billede

Kapitel 2: Hos Maersk Oil & Gas kæmpede it-folk i døgndrift for at få virksomheden på højkant efter cyberangrebet: "Jeg kan slet ikke huske, om jeg tog hjem på dag to"

Longread, kapitel 2:Dagen efter det store angreb på A.P. Møller-Mærsk bliver skæbnesvanger. Den forventede redningskrans fra Microsoft udebliver, og det udfordrer Maersk Oil & Gas. Her er anden del af Tom Christensens beretning fra cyberangrebet, der lagde en af Danmarks største virksomheder ned.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • En beretning fra hjertet af A.P. Møller-Mærsks hovedkvarter under angrebet sidste år.
1.986
10 min
Læs også kapitel 1: For et år siden rystede giftig virus A.P. Møller-Mærsk: Her er it-direktør Tom Christensens historie om angrebet - time for time

Kapitel 2: Omkring klokken seks om morgenen 28. juni 2017 ruller Tom Christensens Volkswagen Lupo ind på Esplanaden i det indre København.

Denne strækning lægger almindeligvis asfalt til biler med et noget andet afgiftsgrundlag end den lille folkevogn, men det rører ikke Tom Christensen, der kan høre i radioavisen, at angrebet er på alles læber.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Om få måneder lægger Microsoft det klassiske Teams i graven

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Danske myndigheder skal slippe alt, hvad de har i hænderne og patche nu: Hackere udnytter alvorlige sårbarheder i Ciscos firewalls

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Sådan vil Niras anvende medarbejder-data og AI til løn-regulering og stress-håndtering

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

BEC varsler prisstigninger for sine kunder: Medarbejderne skal have mere i løn

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Atea starter året katastrofalt: Salget falder med en halv milliard - overskud er vendt til underskud